Podobu nového Focusu RS poodhalil koncept představovaný na autosalonech v Londýně a v Paříži. V současnosti přichází ve známost sériové provedení. Pro zájemce jsou připraveny tři barvy karoserie a s nimi ladící interiér, přeplňovaný pětiválec, diferenciál Quaife, zavěšení kol RevoKnuckle a tak dále.
Vydáno: 11.12.2008
Na místo jedovatě zelené barvy představuje Ford finální podobu svého vozu v modré. Přesně řečeno v odstínu Indianapolis Blue, který tak trochu připomíná první generace “nadupaného“ Focusu. Alternativou k modrému laku je dobře známá jedovatě zelená (Performance Green) a bílá Frost White.
Pod kapotou sídlí pětiválcový motor s přeplňováním, objemem 2,5 litru, výkonem 300 koní a vrcholem točivého motoru přesahujícím 410 Nm. Maximální rychlost byla stanovena na 264 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá tento Focus za 5,9 s.
Někteří očekávali pohon všech kol, ale inženýři si v tomto případě vystačili pouze s těmi předními. Přenos tak velké síly na přední kola znamená potíže v podobě síly, která zasahuje do řízení. Tomu má předcházet nové zavěšení předních kol (RevoKnuckle). Příděl newtonmetrů na jednotlivá kola určuje diferenciál s omezenou svorností Quaife.
Text: Redakce
Foto: Ford