Ford Focus RS se vrací. S pohonem 4×4

Ford představil třetí generaci Focusu RS. Ten přináší několik novinek: především je to čtyřkolka, na rozdíl od předchůdců, a díky tomu slibuje Ford skvělé jízdní vlastnosti a driftování. Podvozek je zesílen, aby vydržel řádění na okruhu. Čtyřválec pod kapotou má dobrý rodokmen, známe ho z Mustangu.

První Focus RS přišel v roce 2002, druhá generace v roce 2009. Obě měly pohon předních kol, třetí generace ale přichází jako čtyřkolka s chytrým pohonem všech kol Ford Performance AWD. Fordslibuje při zrychlení přetížení 1g a „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem“. Ken Block bude mít radost.

Pod kapotou bude mít nový Ford Focus RS základní motor z nového Mustangu: přímovstřikovýpřeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s výkonem kolem 235 kW (320 koní). Motor byl upraven, dostal větší twin-scroll turbodmychadlo, nové sání, výfuk, mezichladič i chladič.

Převodovkou bude upravená šestistupňový manuál, podvozek nabídne adaptivní tlumiče se dvěma úrovněmi tuhosti. Důležité díly podvozku i převodovka budou zesíleny, aby vydržely i řádění na okruhu. Toho se asi Focus RS dočká často.

Interiér je klasický Focus doplněný přístroji z Focusu ST, navíc s modrými dekoracemi RS a hlavněsedačkami Recaro. Pak si můžete připlatit za spoustu příslušenství, třeba za skořepinová sedadla Recaro nebo pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

To všechno přijde už brzy. Nový Ford Focus RS se začne vyrábět ještě letos v Saarlouis v Německu.

 

Text: Redakce
Foto: Ford

Galerie