Ferrari California: svůdník s bleskovou střechou

V Kalifornii se traduje, že ženy jsou rychlé jako auta a na lavičkách odhazují vrchní díl stejně rychle jako Ferrari California. Nevím, kterému muži se povede svléknou ženě například plavky za čtrnáct vteřin, ale Ferrari to se svou pevnou střechou umí. 

Vydáno: 5.10.2008

Skládací díl střechy je kvůli snižování hmotnosti vyroben z hliníku. Od předu do zadu se střídají ostré a tupé hrany karoserie a celek je zakončen vyčnívajícími zadními světlomety s technologií LED. V tom místě se spoiler spojuje s víkem kufru.

Ferrari nyní nabízí zákazníkům dvě možnosti. První je dvousedadlové granturismo 612 Scaglietti, kde jsou pouze dvě oddělená přední sedadla. Druhou volbou je California, která má zadní lavici pro další dva pasažéry. Ovšem spíš bude sloužit jako odkládací prostor pro tašky při cestě z nákupů. Ale je to taká volba pro ty, kteří si rádi poslechnou se staženou střechou rachot 460 plnokrevníků italské provenience.

Vidlicový osmiválec s obsahem 4,3 litrů s točivým momentem 485 Nm vystřelí Californii z nuly na stovku pod 4 sekundy. Doporučoval bych dámám, které nastupují do tohoto vozu, nechat klobouky doma. Maximální rychlost je 310 km/h. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 13 l/100 km, ovšem ty by člověk musel jezdit jen na první a druhý stupeň nové 7stupňové převodovky vybavené pádly pod volantem. Myslím, že spotřeba bude reálně o nějaké dva litry vyšší. Emise CO2 se ustálili na 305 g/km.

Podvozek je možné nastavit podle aktuální nálady řidiče. Ovšem tím, že California byla vyvíjena jako auto na okruh, tíhne k originálnímu nastavení bez ohledu na aktuální režim. Celkově to je velmi dobře vybavený vůz. Najdete tu mimo jiné přípojku pro váš iPod, USB port, satelitní navigaci s 6,5palcovým displejem a mnoho dalšího.

Text: Jan Heřmanský
Foto:Ferrari

Galerie