Facelift pro Mercedes-Benz G55 AMG

Mercedes-Benz třídy G jezdí v téměř nezměněné podobě už pěknou řádku let. Zákazníkům se krabicovitý vůz líbí a neváhají za něj utratit nemalé peníze, tak proč design měnit? Změny tedy najdeme hlavně v interiéru a pod kapotou.

Vydáno: 10.6.2008

Tam se usadil kompresorem přelňovaný motor o objemu 5,5 litru v uspořádání do V a ještě k tomu s osmi válci. Maximální hodnoty stojí za to. Nejvyšší výkon činí 507 koní a točivý moment 700 Nm. Zrychlení pak zvládne tento poněkud těžší vůz za 5,5 sekundy a maximální rychlost končí na 210 km/h. Je samozřejmě elektronicky omezena.

Při takových výkonech je jasné, že udržet tento kolos na silnici bude vyžadovat trochu řidičského umu. Na pomoc je připraveno přepracované ESP. Ten by měl rozeznat váš úmysl o ostrou jízdu a oddálit tak své reakce. V terénu zase přijde vhod asistent rozjezdu do kopce nebo redukce a tři uzávěrky diferenciálu.

Uvnitř vozu najdeme systém Command APS z modelu S500. Tedy displej o velikosti 6,5“, hlasové ovládání, 4 GB harddisk a různé vstupy pro připojení externích zařízení od paměťových karet až po iPody a podobné vychytávky. Z venku dostal tento klasický Mercedes novou mřížku chladiče a 19“ leštěná kola. To je z podstatných změn vše.

Máte zájem? Musíte si počkat do září a navíc si budete muset šáhnout zatraceně hluboko do kapsy. Za vůz s prodlouženým rozvorem a pěti dveřmi dáte přibližně 3 040 000 Kč.

Text: Redakce
Foto: Mercedes-Benz

Galerie