Facelift dostihl také Škodu Octavia RS a Scout

Změny, které provedla škoda na svém nejoblíbenějším modelu Octavia nakonec dostihly také její extra verze. Změní se tak sportovní RS a terénní Scout tak, aby odpovídal vzhledu současné modelové řady. Kromě vylepšení kosmetických přichází i nové technologie.


Vydáno: 22.4.2009

Škoda Octavia RS bude nově lehčí, než její předchůdce. Dočkala se snížení své hmotnosti celkem o 20 kg v případě benzínové verze a o 15 kg v případě nafty. Nově jsou k dispozici LED světla pro denní svícení. RS má výraznější logo, a nová kola velikosti 18″ nazvaná Neptune. K nim bude dobře pasovat lakování Anthracite. Jak se jezdí s aktuální generací Octavie RS můžete číst právě teď v redakčním testu. Nechybí ani test naftové verze.

Novou Škodu Octavia RS by měly opět pohánět jen dva motory. Benzín zastoupí 2,0 TSI se 147 kW a spotřebou 7,5 l/100 km, naftovou volbou je 2,0 TDI CR se125 kW. Ten by měl ujet 100 km za 5,7 l. Oba motory jsou k dostání buď se šestistupňovými manuálními nebo dvouspojkovými DSG převodovkami.

škoda Octavia Scout dostala také nové lakování, v tomto případě nazvané Rosso Brunello. Jejím lákadlem je 79 mm světlé výšky a ochrana podvozku.Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo.

Škoda Octavia Scout by měla mít dva motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: benzinový 1,8 TSI/118 kW (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4).

Text: Redakce
Foto: Škoda

Galerie