Do vlaku mě už nedostanete

EditoriálTak jsem se jednou chtěl chovat ekologicky. Nechal jsem své auto doma a na 200 kilometrů dlouho cestu vyrazil vlakem. Bylo to podruhé v tomto roce a přesto jsem se ani teď nestačil divit. Člověk toho během těch pár hodin hodně pochopí. Jako třeba to, že si musí vážit svobody, kterou mu automobil dává.


Vydáno: 11.11.2007 

Byl jsem na nádraží včas, ale nebylo to potřeba. Vlak EuroCity měl samozřejmě půlhodinové zpoždění. Nerozhodilo mě to a jal jsem se skoupit všechny motoristické časopisy a předražené balení gumových medvídků v nádražním obchodě, abych se po cestě nenudil. Nastoupil jsem a jen ztěží našel volné místo.

Nepříjemný průvodčí mě požádal o lístek a když zjistil, že jsem si koupil zlevněnou jízdenku, aniž bych měl jakýsi „juniorpas“ (což ale prý ještě v létě šlo), jen konstatoval: „To bude drahý!“ A taky bylo. Musel jsem zaplatit ještě stejnou sumu, jakou lístek původně stál plus přirážku za platbu ve vlaku. Ani nepoděkoval. Ke všemu přede mnou seděla hlučná mládež, která celé dvě hodiny hrála slovní fotbal tak hlasitě, že ani nebylo slyšet drncání kolejí. Číst jsem si nemohl.

Když jsem přijel do cílové stanice, o půl hodiny později, zdrcen hlukem a okraden panem průvodčím, nestačil jsem ani zandat peněženku od automatu na lístek MHD a už u měl byl bezdomovec s prosíkem o drobné. Nedá se nic dělat, ale tohle se nedá přeci vydržet. Celý zážitek mě utvrdil v tom, že své auto prostě nadevše miluji. A doufám že vy také a proto se můžete tento týden těšit na:

Ve znamení příloh
Tento týden se ponese ve znamení našich nepravidelných příloh. Všichni tři autoři se vzpamatovali a připravili zajímavé texty. V motorevue zavzpomíná Andrea Badová na letní sraz motorkářů, kde došlo ke smrtelné nehodě. Protože měl minulý týden výročí trabant, podívala se na jeho historii Zuzana Procházková. A Pepa Nágl, který sliboval texty už minule a nakonec se někam vytratil (stíhala ho prý policie za protizákonně nízké IQ), se konečně rozhoupal a teď se je chystá dodat.

Můžete se ale těšit i na další porci článků. Na dnešní titulce jste si jistě všimli starožitné Škody 1000 MBG. Za jejím šťastným majitelem se vypravila Veronika Peterková. Naopak Lukáš Dittrich zauvažuje ve svém komentáři, zdali je 50 kilometrů v hodině v obci opravdu přiměřená rychlost. Jako inspiraci si vzal návštěvu crash testu.

To nejdůležitější ale jako obvykle přijde ve středu. K pravidelnému testu jsme si vybrali praktický Fiat Scudo s dvoulitrovým naftovým agregátem. A že jde o opravdu silného pracanta s dobrým italským designem se budete moci přesvědčit i vy.

Mějte hezký týden.

Jan Markovič, šéfredaktor 

Galerie