Citroën končí s hydraulickým odpružením, hledá ale náhradu v novém podvozku

Francouzská automobilka opouští své tradiční hydropneumatické odpružení, které posledních 20 let označovala jako Hydractive. Důvodem jsou vysoké náklady. Automobilka ale slibuje náhradu v podobě nového komfortního podvozku.​

Hydropneumatické odpružení Citroën proslavilo a odlišovalo ho to od všech dalších značek, proto je jeho konec smutnou zprávou. Francouzská automobilka ale slibuje náhradu v podobě nového komfortního podvozku, nazvaným Citroën Advanced Comfort. Představit ho má už v roce 2017, zatím ho testuje v prototypu modelu C4 Picasso.

Nový komfortní systém má na svém kontě přes 30 nových patentů. Bude využívat klasické tlumiče a pružiny, ale ty budou zakončené hydraulickými dorazy, takže se Hydractivu přeci jen torchu přiblíží. Francouzi slibují pocit cestování „na létajícím koberci“.

Technologie Advanced Comfort se neomezí jen na podvozek. S komfortem má pomoct i o 20 % vyšší torzní tuhost karoserie (díky nové technologii lepení, tmelení a sváření), takže vibrace a hluk od podvozku by se měl snížit. K tomu přidá i nové polstrování sedaček s paměťovou pěnou.

Galerie