Chevrolet Volt: nový hybrid ofciálně

Není to tak dlouho, co jsme vám přinesli první fotografie chystaného hybridu z dílny General Motors. Dnes tu ovšem máme galerii složenou z oficiálních snímků, na kterých není volt někde v pozadí za představiteli této automobilky. GM navíc přidala ještě pár základních údajů.

Vydáno: 18.9.2009

Jak už asi víte, zvláštností tohoto vozu bude fakt, že ho lze dobíjet z běžné zásuvky. Stane se tak jedním z prvních sériových vozů, u kterých je to možné. Svými rozměry spadá někam na okraj střední třídy (délka 4404 mm, šířka 1798 mm, výška 1430 mm). Zajímavé je také to, že i přes „kufr plný“ baterií zbylo pro zavazadla místo o objemu 301 litrů.

Baterie obsahují 220 lithiových článků. Kapacita tohoto celku je 16 kWh, tedy při odběru 1 kW vydrží baterie 16 hodin, nebo naopak při odběru 16 kW vydrží jednu hodinu. Ale to jen na okraj. V praxi tato kapacita stačí vozu k ujetí 60 kilometrů ve městě pouze na elektrický pohon.

Jako správný hybrid, i Volt bude obsahovat spalovací motor, jenže ten bude pohánět pouze generátor. Dle prvních údajů by to měl být agregát o objemu 1,4 litru spalující benzin nebo jeho směs s ethanolem E85. Pohon má na starost elektromotor. Jeho výkon činí 110 kW a nabídne konstantní točivý moment 370 Nm. Vůz dosáhne maximální rychlosti 160 km/h.

Samozřejmostí jsou také triky pro získání elektrické energie z brždění a podobně. Prodej sériové verze by měl být zahájen v roce 2010.

Text: Redakce
Foto: General Motors

Galerie