Chevrolet Aveo 1.4 LTZ: málo peněz, málo muziky

TEST AUTA: Chevrolet Aveo je kombinací funkčnosti a praktičnosti. Nebo by alespoň měl být. U nové generace známého kompaktu původem z Koreje se povedl vzhled na jedničku, a výrobce nastavil příjemnou prodejní cenu. Z většiny ostatních věcí jsme ale nadšeni nebyli. Ospravedlní nízká cena slabší stránky? Na to se podíváme v dnešním testu.

Vydáno: 1.4.2013

Nazdobený svalovec

Vzhled auta, to je to, na co Chevrolet vsadil asi nejvíc. A opravdu se vydařil. Zejména dvojitá kulatá světla, která na první pohled napoví, že se jedná o novou generaci, činí auto atraktivním. Právě sportovní vzhled by mohl nahrávat u nás trochu opomíjené automobilce do karet. K mému údivu se totiž lidé za tímto prckem otáčeli až moc často, přestože jde o auto v nejnižší cenové kategorii.

Jakmile ale usednete dovnitř, celkový dojem už je trochu slabší. Přístrojovka, panel rádia ani budíky nepůsobí zrovna převratným dojmem, dokonce interiér na rozdíl od vnějšku vypadá trochu zastarale. Plasty jsou vesměs všechny tvrdé a působí lacině a sedačky nepatří mezi nejpohodlnější, třeba nejbližší konkurence v podobě Škody Fabia je na tom lépe. 

Člověk středního vzrůstu se do auta vcelku bez problému usadí. Horší už to je, pokud měří dva metry, i tak se ale dá sedačka posunout tak, aby se netlačil do hlavy, pak ale nepočítejte s tím, že byste dozadu usadili někoho jiného, než děti. Zbývající dvě místa vzadu jsou vůbec spíše nouzovými, byť se jedná o pětidveřovou verzi.

Nízká cena na úkor kvality

Aveo ještě sbírá body celou řadou odkládacích prostor, i když schránky před spolujezdcem jsou poněkud malé. Naopak zavazadlový prostor 290 litrů potěší, i když tento objem je k dispozici, pouze pokud vyjmeme podlážku, která jinak vytváří rovinu se vstupním prahem a do roviny sklopnými opěradly zadních sedadel.

Při detailním zkoumání materiálů použitých k výrobě Avea jsme zaznamenali několik nepříliš lichotivých dojmů. Například plasty použité na přístrojovku, jak už bylo uvedeno, nejsou téměř vůbec měkčené, přestože v dané kategorii podobným směrem jde už většina konkurence. A naopak líbivá karoserie je poskládána z poměrně měkkých plechů – zatlačte třeba na haubnu, kde se kapota bez použití většího tlaku docela výrazně prohýbá, což přispívá dojmu „lacinosti“.

Hladový drobeček

 

Čtyřválec od General Motors, používaný současně i v Opelu Corsa, se pyšní variabilním časováním sacích a výfukových ventilů, olejovým čerpadlem s variabilním zdvihovým objemem a také valivými ložisky vahadel. Což by přirozeně mělo přispět k většímu výkonu. Ale bohužel ani jedna z hodnot nevybočuje z běžných standardů, které dnes platí pro podobné atmosférické jednotky konkurenčních automobilek: sto koní, 130 newtonmetrů točivého momentu, 0-100 km/h za 12,2 sekundy. Průměr. A tak to jediné co to vše nakonec přináší, je ke smůle řidiče jen větší hlučnost motoru.

Další slabou stránkou motoru 1.4 LTZ je spotřeba, která při klidné a úsporné jízdě neklesla pod 7,5 l/100 km, spíše se ale pohybovala mezi 8 až 10 l/100 km. Při průměrné svižnosti auta a jeho kompaktní stavbě je to trochu moc (například konkureční Volkwagen Polo 1.4 MPI umí jet o dva litry úsporněji, Škoda Fabia 1.2 MPI si při klidné jízdě nevezme více než 6,5 l). 

Není pro každého

Míst, které nás na novém Chevroletu Aveo trápily, jsme našli několik. Přesto ale nemůžeme říct, že by byl vyloženě špatný. I tento nováček patřící pod křídla amerického koncernu General Motors si své využití najde. A to hlavně díky nevšednímu vzhledu, jisté dávce originality a svému výstřednímu vystupování. Doporučil bych ho rodinám s dětmi jako druhé auto, nejlépe jako to určené na nákupy či krátké cesty.

Pro ty z vás, které tohle vozidlo přeci jen zaujalo a zvažujete jeho koupi, je tu ještě jedna dosti důležitá informace. Námi testovaná verze LTZ je k dispozici za příplatek, který není zrovna nepatrný. K základní ceně vozu 224.900 Kč tak ještě musíte připočítat dalších 72.000 Kč. Odměnou za to bude však výbava, která zahrnuje snad vše, co si do svého nového Avea vymyslíte. 

Výsledná známka 3

Text: Tomáš Jedlička
Foto: Matěj Žovinec


PARAMETRY

Základní cena: 224 900 Kč
Cena testované verze:
296 900 Kč

Výbava

Autorádio s CD, Posilovač řízení, Multifunkční volant, Nastavitelný volant, Palubní počítač, Centrální zamykání na DO, Imobilizér, Dělená sedadla, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Otáčkoměr, Elektrické ovládání oken vpředu, Elektrické ovládání oken vzadu, Isofix (příprava na dětskou sedačku)

Doplňková výbava

dálkově ovládané centrální zamykání, 16″ kola z lehkých slitin, metalický lak, přední mlhovky, senzor světel, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty, dekor interiéru (dřevo, hliník atp.), dělená zadní sedadla, el. ovládání oken, Isofix, klimatizace mechanická, loketní opěrka zadní, malý kožený paket, multifunkční volant, nastavitelný volant, palubní počítač, tempomat, autorádio s Bluetooth, autorádio s CD přehrávačem, autorádio s MP3, originální autorádio, ABS – antiblokovací systém, ASR – protiprokluzový systém, BAS – brzdový asistent, ESP – stabilizace podvozku, parkovací senzory, posilovač řízení, senzor opotřebení brzd, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy boční, airbagy hlavové, imobilizér

CHEVROLET AVEO1.4 LTZ
Objem motoru  1398 cm3
Maximální výkon  74 kW / 100 koní
Maximální točivý moment  130 Nm při 4000 /min
Převodovka  manuální 5-tistupňová
Maximální rychlost  177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  12,2 s
Udávaná spotřeba město  5,9 l/100km
Spotřeba mimo město  6,8 l/100km
Kombinovaná spotřeba  7,8l/100km
Spotřeba během testu  8,1/100km
Pohotovostní/užitečná hmotnost  1083/483 kg
Délka / výška / šířka  4039/1517/1735 mm
Rozvor  2525 mm
Zavazadelník  290 l

 

Galerie