BMW M5 jako diesel? Brzy realita: tři turba a elektromotor

V Mnichově se chystá další revoluce. Ikonické BMW M5 by mohlo dostat naftový motor. Má jít o šestiválec se třemi (!) turby a krouťákem 700 Nm, model se má jmenovat BMW M550dX a má se představit v příštím roce na autosalonu v Ženevě. Nutno dodat, že informace jsou neoficiální, BMW je zatím nijak nekomentovalo.

Vydáno: 23.11.2011

Šest válců, tři turbodmychadla, 380 koní a 700 Nm točivého momentu – to jsou tři čísla, která charakterizují nový vznětový agregát z Mnichova. A to není vše, pomoci má i elektromotor. Toto ústrojí má dostat nejsilnější sportovní model – BMW M5.

Vznětový šestiválec o objemu 3.0 litru bude přeplňovaný trojicí turbodmychadel. Jedno z nich se zapojí při nízkých otáčkách motoru, kdy je tlak výfukových plynů malý, a bude roztáčet elektromotor. Tak chce BMW odstranit pojem turbodíra. Elektricky poháněné turbodmychadlo si značka nechala patentovat nedávno.

Nový agregát údajně dosáhne výkonu 280 kW (381 koní) a točivého momentu 700 Nm. Ten se má přenášet na všechna čtyři kola prostřednictvím systému xDrive.

Text: Redakce
Foto: BMW

Galerie