BMW: Je čas na utahování opasků

ŽIVĚ Z MNICHOVA: Zisk mnichovského výrobce luxusních vozů BMW se v důsledku finanční krize hluboce propadl o celých 90,9 procenta na pouhých 351 milionů eur. O výsledcích informovalo ve středu představenstvo společnosti.

Vydáno: 18.3.2009

Ani další čísla nebyla nějak přívětivá. Provozní zisk poklesl o 80 procent na 921 milionů eur, tedy asi 25 miliard korun. Příjem skupiny BMW se meziročně snížil o 5 procent na 53,2 miliardy eur.

Prodej BMW a značek patřících pod jeho křídla (MINI a Rolls-Royce) se v loňském roce propadl na 1,436 milionu kusů, což je o 4,3 procenta méně než v roce 2007. Takový pokles BMW zaznamenalo naposledy v roce 1993. Předseda představenstva Norbert Reithofer ale zdůraznil, že BMW registrovalo zvýšený zájem o luxusní limuzíny Rolls-Royce i malé retro modely značky MINI.

„Letošní rok bude ve znamení utahování opasků,“ řekl Reithofer. „Bude to rok přechodu a budeme se muset zaměřit na dlouhodobější cíle,“ uvedl Reithofer k výsledkům. „V roce 2008 byl operativní příjem ze servisních služeb a náhradních dílů 90 milionů eur. Máme v plánu toto číslo do roku 2014 zvýšit o 20 procent.“ dodal.

BMW dlouhodbě směřuje k ekologickým modelům. Dobrým příkladem je jeho divize Efficient Dynamics, která se snaží připravit výkonné modely s nízkou spotřebou. Kvůli tomu se automobilka spojila s americkým úřadem NASA, aby s ním spolupracovala na vývoji systému pro rekuperaci energie z výfukového systému, a tím snížila spotřebu až o 5 procent. aplikují se ale i další systémy, jako start-stop management nebo regenerastivní brzdění.

Text: Jan Markovič (autor publikoval článek také na iHNed.cz)

Galerie