Autobazary na internetu: 80 % lidí vybírá ojetiny online, třetina je tam i kupuje

Zákazníci autobazarů si stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Podle AAA Auto se podíl aut, vybraných online, zvýšil na 80 procent. Podle Auto ESA se až třetina všech ojetých aut ve všech českých autobazarech prostřednictvím internetu také prodá.

Podíl zákazníků, kteří vybírají auto na webu, neustále roste a nyní tvoří prakticky 80 procent prodejů, což je v rámci skupiny AAA Auto zhruba 50.000 vozů ročně v ČR, SR, Polsku a Maďarsku. Na pobočky si lidé chodí prakticky již jen vyzkoušet a fyzicky prohlédnout vybraný automobil, aby se ujistili, že jeho popis na webu souhlasí s realitou,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Navíc až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu. Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA, která v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Počet návštěv pořád roste

Během roku 2015 navštívilo bazary AAA AUTO v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku více než 50 milionů návštěv, z čehož bylo 16 milionů unikátních návštěvníků. Pro český web to znamenalo přes 30 milionů návštěv s 9 miliony unikátních návštěvníků.

Vysoká čísla hlásí i Auto ESA, který měl přes 12 milionů návštěv. „Oproti roku 2014 to je nárůst o 37 %, což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA. Kromě zpravodajských serverů podle něj autobazarům mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Zatím nejvíc chodí zákazníci na weby z počítače, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů.

Galerie