Autobazar Auto ESA reaguje na snahu nové vlády bojovat proti přetáčení kilometrů u ojetých aut a nabízí jim spolupráci. Firma ustanovila svojí expertní skupinu, která připravuje materiály určené jako podklady pro případnou legislativní úpravu prostředí obchodu s ojetými automobily.
Vydáno: 22.7.2010
Mezi hlavní okruhy, kterými se expertní skupina zabývá, patří následující témata:
• Stanovit tachometr jako státem uznávané, cejchované, měřidlo s definováním oprávnění výměny tachometru definovanými a certifikovanými subjekty
• Usilovat o zřízení Celoevropské databáze evidence najetých km, údaje z STK, atd.
• Povinnost předkládat notářsky ověřenou plnou moc nebo kupní smlouvu při převodu automobilu
• Zavést trestní sazbu za účelovou výměnu tachometru
Situace ohledně stočených kilometrů je nejen problémem v rovině finanční, protože kupující zaplatí za vůz více, než by ve skutečnosti měli, ale také problémem bezpečnostním. Může se totiž stát, že nový majitel vozu se stočenými kilometry, v domnění, že ještě nenastal okamžik některého servisního úkonu, tento úkon neprovede, což může mít vážné následky.
„Situace začíná být opravdu vážná a každý den se na naše silnice dostávají vozidla, která mohou mít vážný technický problém, aniž by o tom jejich majitel věděl. Po našich silnicích tak může jezdit několik tisíc časovaných pum. A to nemluvím o finančním aspektu, kdy zákazníci platí až o několik desítek tisíc více za automobil, který má stočený tachometr i o několik stovek tisíc kilometrů,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.
Společnost Auto ESA bojuje s fenoménem stočených kilometrů již několik let i tím, že taková auta nepřijímá do prodeje. Tyto automobily se ale nakonec na trh dostanou, ať už v menších autobazarech nebo třeba prostřednictvím inzerce v novinách. Problémem je i to, že ne všechny případy se podaří odhalit (kilometry je možné stočit i tak, že to není možné).
Text: Redakce, TZ
Foto: Auto ESA