Druhá generace sporťáku R8 se představí za pár dnů v Ženevě, Audi už ale vypustila oficiální informace a fotky. Na co se můžeme těšit? Tak především na vidlicový atmosférický desetiválec 5.2 FSI s výkonem 540 a 610 koní a elektromobil. Nejrychlejší verze zvládne 0-100 km/h za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h.
První generace Audi R8 přišla v roce 2008 s osmiválcem, desetiválec dostala až o dva roky později. Nová generace ho dostvává už na začátku, a to atmosférický V10 5.2 FSI. Ten bude mít dvě výkonové verze: 397 kW a 449 kW, tedy 540 nebo 610 koní. Motor známe z Lamborghini Huracán. Silnější R8 zvládne stovku za 3,2 sekundy a pojede až 330 km/h.
Vedle desetiválce dostane Audi R8 variantu R8 e-tron s pohonem čistě na elektřinu. Elektrický supersport bude mít dva elektromotory s výkony 170 kW / 460 Nm, baterie s kapacitou 92 kWh umožní dojezd až 450 kilometrů. Zrychlení 0-100 km/h zvládne e-tron za 3,9 sekundy, maximální rychlost je uměle omezena na 210 km/h kvůli spotřebě energie.
Manuální řazení R8 mít nebude, dostane sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S-tronic se třemi režimy řazení a ručním nastavením. Ta požene všechna kola, upřednostněn bude pochopitelně zadek.
Design nové R8 se přitom od minulého modelu až moc neliší, jen je trochu ostřejší. Také rozměry jsou téměř stejné s délkou 4,42 metru, šířkou 1,94 metru a výškou 1,24 metru. Rozvor náprav má 2,65 metru, tuhost karoserie je vyšší o 40 procent a váha auta činí 1545kg.
Audi R8 2015 | |||
Model | R8 V10 | R8 V10 plus | R8 e-tron |
Motor | 5.2 FSI V10 | 5.2 FSI V10 | 2x elektromotor |
Zdvihový objem | 5204 ccm | 5204 ccm | – |
Největší výkon | 397 kW | 449 kW | 340 kW |
Točivý moment | 540 Nm | 560 Nm | 920 Nm |
Převodovka | 7DS | 7DS | – |
Max. rychlost | 323 km/h | 330 km/h | 210 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 3,5 s | 3,2 s | 3,9 s |
Kombinovaná spotřeba | 11,8 | 12,4 | – |
Text: Redakce
Foto: Audi