Audi R8 druhé generace: pětilitr V10 a elektromobil

Druhá generace sporťáku R8 se představí za pár dnů v Ženevě, Audi už ale vypustila oficiální informace a fotky. Na co se můžeme těšit? Tak především na vidlicový atmosférický desetiválec 5.2 FSI s výkonem 540 a 610 koní a elektromobil. Nejrychlejší verze zvládne 0-100 km/h za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h.

První generace Audi R8 přišla v roce 2008 s osmiválcem, desetiválec dostala až o dva roky později. Nová generace ho dostvává už na začátku, a to atmosférický V10 5.2 FSI. Ten bude mít dvě výkonové verze: 397 kW a 449 kW, tedy 540 nebo 610 koní. Motor známe z Lamborghini Huracán. Silnější R8 zvládne stovku za 3,2 sekundy a pojede až 330 km/h.

Vedle desetiválce dostane Audi R8 variantu R8 e-tron s pohonem čistě na elektřinu. Elektrický supersport bude mít dva elektromotory s výkony 170 kW / 460 Nm, baterie s kapacitou 92 kWh umožní dojezd až 450 kilometrů. Zrychlení 0-100 km/h zvládne e-tron za 3,9 sekundy, maximální rychlost je uměle omezena na 210 km/h kvůli spotřebě energie.

Manuální řazení R8 mít nebude, dostane sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S-tronic se třemi režimy řazení a ručním nastavením. Ta požene všechna kola, upřednostněn bude pochopitelně zadek.

Design nové R8 se přitom od minulého modelu až moc neliší, jen je trochu ostřejší. Také rozměry jsou téměř stejné s délkou 4,42 metru, šířkou 1,94 metru a výškou 1,24 metru. Rozvor náprav má 2,65 metru, tuhost karoserie je vyšší o 40 procent a váha auta činí 1545kg.

Audi R8 2015
Model R8 V10 R8 V10 plus R8 e-tron
Motor 5.2 FSI V10 5.2 FSI V10 2x elektromotor
Zdvihový objem 5204 ccm 5204 ccm
Největší výkon 397 kW 449 kW 340 kW
Točivý moment 540 Nm 560 Nm 920 Nm
Převodovka 7DS 7DS
Max. rychlost 323 km/h 330 km/h 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 3,5 s 3,2 s 3,9 s
Kombinovaná spotřeba 11,8 12,4

Text: Redakce
Foto: Audi

Galerie