Audi A4 2015: unikla podoba a motory

Nová generace Audi A4 se představí až na podzim ve Frankfurtu, na internetu už se ale objevuje její předpokládaná podoba a seznam motorů, které má mít pod kapotou. Je jich opravdu hodně, ale důležité je, že šestiválec bude benzin i diesel, k dispozici budou hybridy i pohon quattro. Asi nejzajímavější novinkou je devítistupňový dvouspojkový automat.

Klíčová novinka od Audi bude stát na koncernové modulární platformě MLB a bude o nějakých 100 kg lehčí než současná generace, která je na trhu od roku 2008.

Co zatím víme: fotky a motory

Přiložené obrázky jsou rendery pravdědodobné podoby nové Audi A4, které zveřejnil britský Auto Express.

Uvedený přehled motorů zveřejnil motor.es na základě dokumentu uniklého z automobilky. Seznam motorů (resp. jejich výkonových verzí) je opravdu dlouhý, proto nečekáme, že by se do prodeje dostaly opravdu všechny. Třeba že nejsilnější dieselový čtyřválec má být silnější, než slabší šestiválec? To by bylo zvláštní.

Důležité jsou ale informace o zástavbě silných čtrnáctistovek, dvoulitrů s pohonem všech kol a hlavně devítistupňový dvouspojkový automat S-Tronic. Dobrou zprávou je, že šestiválec bude v naftě i benzínu, a hybridní verze nejspíš také.

Motory mají být následující:

Benzín

  • 1.4 TSI 92 kW (125 koní)
  • 1.4 TSI 110 kW (150 koní)
  • 1.4 TSI 132 kW (180 koní)

Uvedené čtyřválce budou standardně vybaveny šestistupňovým manuálem, za příplatek dostanou devítistupňový automat S-Tronic. Standardně dostanou systém vypínání válců.

  • 2.0 TFSI 165 kW (225 koní) s manuálem, ten poslouží i jako základ pro hybridní verzi e-tron
  • 2.0 TFSI 180 kW (245 koní) s automatem a pohonem všech kol
  • 3.0 TFSI, šestiválec o výkonu 200 kW (272 koní). Vrchol nabídky bude ve všech verzích spojený s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

Diesel

  • 1.6 TDI 88 kW (120 koní)
  • 2.0 TDI 92 kW (125 koní)
  • 2.0 TDI 110 kW (150 koní)
  • 2.0 TDI 130 kW (177 koní)
  • 2.0 TDI 140 kW quattro (190 koní), s pohonem všech kol, tato verze motoru bude také základem pro hybrid e-tron
  • 2.0 TDI 162 kW (220 koní)

Kromě 140 kW verze mají výše uvedené naftové motory standardně pohon předních kol a manuál, automat dostanou za příplatek. Ke 130 kW verzi je za příplatek možné dokoupit pohon všech kol quattro, u 140 kW motoru je dodáván standardně. Podle uniklého zdroje bude i nejsilnější dvoulitr 162 kW standardně s pohonem předních kol a manuálem.

  • 3.0 TDI 160 kW (218 koní)
  • 3.0 TDI 191 kW (260 koní)

Třílitrové naftové šestiválce budou dodávané výhradně s pohonem všech kol a automatem.

Text: Redakce
Foto: Auto Express

Galerie