Audi A3 Cabriolet: první jízdní dojmy

PRVNÍ JÍZDA: Audi rozšířila řadu A3 o kabriolet. Líbivé auto s plátěnou střechou a sportovním vzezřením by mělo oslovovat hlavně mladší řidiče. Zda se mu to povede, je ještě otázkou času. My jsme ale za volantem A3 poháněné dvoulitrovým TFSI zjistili, že má k tomu docela pádné argumenty.

Vydáno: 21.4.2008

Oficiální představení českým novinářům bohužel postihlo docela deštivé počasí. Přesto jsme s očekáváním usedli do jednoho z předváděcích vozů a vydali se zhruba na 25 kilometrovou ochutnávku.

Čtyři teď, jeden později

Audi A3 Cabriolet na český trh přichází se čtyřmi motory. Přeplňované benzínové jednotky 1.8 TFSI (160 k) a 2.0 TFSI (200 k) doplňují naftové agregáty 1.9 TDI (105 k) a 2.0 TDI (140 k). V rámci koncernu Volkswagen se tedy jedná o staré známé, které se rozšířily napříč Audi, Seatem, VW i Škodou. V budoucnu by je měl doplnit ještě nejslabší, ale zato nejlevnější benzínový 1.6.

My jsme sáhli po přeplňovaném dvoulitrovém TFSI doplněném o šestirychlostní automatickou převodovku S tronic. Ta umožňuje v manuálním režimu řazení pádly pod volantem. A3 Cabriolet byla navíc v té bohatší ze dvou výbav s názvem Ambition, takže jsme mohli vyzkoušet integrovanou navigaci či plně automatickou skládací střechu.

Audi A3 Cabriolet navazuje na nejnovější rysy svého rodu. Nejdůležitějším rozpoznávacím znamením se stávají světlomety doplněné o řadu LED. Ty vyniknou hlavně za šera, kdy vytváří pohledný obrys.

Jinak Cabriolet okamžitě zařadíte do škatulky A3, snad jen záď dostala pozměněný tvar. Víko zavazadelníku je úzké. Skrývá se pod ním 260 litrů prostoru, ať už je střecha zatažená, nebo ne. U kabria rozhodně netradičně se dají sklopit i zadní sedadla a vytvořit tak až 674 litrů na další zavazadla.

Střecha jako blesk
Naše chvála z prvních dojmů směřuje hlavně k plátěné střeše. Ta se díky systému sklápění do Z dokáže otevřít za pouhých devět sekund a zavřít za jedenáct. Přitom můžete jet až 30 km/h. Vyzkoušeli jsme si to na vlastní kůži, kdy jsme střechu stáhli a natáhli během deštivého počasí. Příliš kapek jsme pak z kožených sedaček stírat nemuseli. Extravagantní jedince potěší i možnost volit z několika barevných provedení střechy.

Interiér vozu je klasické Audi. Ten, kdo už v některém předtím seděl, nebude se zde ztrácet. Povedl se hlavně volant, který díky svému sportovnímu střihu výborně padne do ruky. V pohodě se z něj ovládají i pádla na řazení. Sedadla mají dobré boční vedení a tělo řidiče pevně obejmou. Při střeše nahoře je málo místa nad hlavou. O to víc se budete těšit, až vám vítr prohrábne vlasy.

Dvoulitrové TFSI nás zaujalo tichým chodem v nižších otáčkách. Po už slyšitelném nástupu turba se mění v divokou šelmu, která si se sice vystuženou, ale stále lehkou A3 umí hezky pohrát. Spojení s převodovkou S tronic se živému agregátu líbí. Automat reaguje na příkazy poměrně hbitě a daří se mu omezovat nepříjemná škubnutí při přeřazování.

Nejen pro milionáře

Podvozek je tuhý, přitom ale nabídne dostatečný komfort. Část testovací trasy vedla přes vyfrézovanou vozovku, přejíždění děr nám ale nevadilo. Řízení by mohlo být komunikativnější, zvláště posilovač by zasloužil trochu ubrat na síle.

Audi A3 Cabriolet má velký potenciál rozčeřit vody segmentu otevřených automobilů. Se šestnáctistovkou by mohla začínat na 763 600 korunách s DPH. Navíc jí hraje do karet fakt, že dovozce začal upravovat ceník podle aktuálního kurzu koruny k euru. Pořizovací cena se tak ještě výrazně sníží. Námi zkoušený vůz přijde na 1 120 400 Kč s DPH. Oprávněnost takové částky ale prověří až náš plnohodnotný redakční test.

Text: Jan Markovič
Foto: Zuzana Procházková

Galerie