Alpina D3 Bi-Turbo: není tuning jako tuning

Aneb někteří úpravci automobilů mají zcela jiné priority. Dobře známá Alpina není vyhlášená obrovskými změnami designu, velikostí přítlačných křídel nebo spoilerů. Kdepak, tady se hraje na jinou notu. Jako příklad dobře poslouží poslední počin této značky. Ta si totiž vzala motor z řady 1 a upravila ho na hodnoty, které se rovnají řadě tři.

Vydáno: 7.8.2008

Takže buďme konkrétní. Alpina si vzala karoserii kupé o velikosti trojkové řady. A protože v tomto případě jde zejména o spotřebu, pod kapotu namontovali mechanici upravený motor z BMW 123d. Z původního čtyřválcového dvoulitru osazeného dvěma turbodmychadly vytáhli inženýři  214 koní ( + 10 k oproti původnímu motoru), 450 Nm (+50 Nm), ale spotřeba zůstala na přijatelné hodnotě.

Tedy lépe řečeno na výborné hodnotě. Totiž u motoru, který má takové parametry a s vozem cvičí tak, že zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 6,9 s, bychom očekávali spotřebu okolo desítky. Omyl, tento motor jezdí v kombinovaném provozu s spotřebou 5,4 l/100 km v případě manuálu, automat si řekne o dvě deci více.

Je jasné, že taková čísla nenajdete na displeji palubního počítače při využívání maximální rychlosti 245 km/h, ale i tak jsou to údaje přinejmenším příjemné. Produkce emisí je 143 g/100 km, respektive 148 g/100 km, pokud je vůz vybaven automatem. Základní cena startuje na 35 950 eurech.

Text: Redakce
Foto: Alpina

Galerie