Land Rover Defender dostal nový motor a poslední facelift

Legendární britské terénní auto, Land Rover Defender, se už vyrábí tak dlouho, že čas od času přicházejí na svět spekulace o ukončení jeho kariéry. Automobilka ho sice pravidelne modernizuje a tím prodlužuje jeho pobyt v showroomech, ale ani tvář Helenky Vondráčkové se nedá natahovat do nekonečna a jednou důchod přijít musí. To pochopili i v Land Roveru, neboť avizují, že aktuální omlazovací kúra bude pro Defender zřejmě poslední.

Vydáno: 15.8.2011

Tentokrát konstruktéři omlazovali hlavně techniku. Dosud používaný turbodiesel o objemu 2,4 litru byl nahrazen novým motorem. Tím je nafťák s objemem 2,2 litru a výkonem 90 kW (122 koní) při 3500 ot./min., a s nejvyšší točivý moment 360 Nm při 2000 ot./min.

Hlavním důvodem, proč Defender obdržel nový agregát, byla zastaralost toho předchozího – nebyl totiž schopen plnit emisní normu Euro 5. Nový motor má mít nižší spotřebu i emise.

Upravena byla i šestistupňová převodovka, která dostala kratší první stupeň.

Díky této aktualizaci vydrží aktuální Defender na trhu až do roku 2014, kdy má být představen jeho nástupce. Jeho studii (nebo alespoň naznačení, jakým směrem půjde) uvidíme na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu na podzim.

Text: Redakce
Foto: Land Rover

Galerie