Dostavíte prosím městský okruh? Zn.: spěchá

Dopravní situace v Praze se každým dnem zhoršuje, potvrdí to každý, kdo Prahou jezdí. Pomoci by mohla dvojice okruhů, které se už roky staví uvnitř a kolem města. Laik sice vidí, že něco se staví, tunel Blanka pod Letnou nebo ohromné betonové mosty na jihu města. O celé podobě okruhů – toho pražského i městského – ale pořád není rozhodnuto.

Vydáno: 6.10.2008

Zatímco doprava v Praze se den ode dne zahušťuje, příznivci jižní a severní trasy severozápadní části okruhu se přou a stavbu oddalují.

Tragická dopravní situace v Praze ale na dohodu nečeká, a projet dnes ucpanou metropolí se často rovná dvouhodinové siestě v kolonách a smogu. Dálnice neurvale protažená historickou částí nejkrásnějšího města střední Evropy denně stojí, a to nejen ráno a večer, ale i přes poledne, dopoledne, odpoledne, zkrátka pořád. K obrázku Václavského náměstí neodmyslitelně patří kolona aut stojící na semaforech před muzeem.

Jaké že jsou ty dvě možnosti? Jižní trasa má vést mezi Ruzyní a Březiněvsí po kraji hlavního města a přes domov zemědělské univerzity, Suchdol. Počítá s dvoukilometrovým tunelem a půlkilometrovým mostem. Je schválená a v souladu s územním plánem hlavního města, její dostavba bez obstrukcí se počítá někdy v roce 2013.

Severní variantu preferují ekologové a městské části, kterými má procházet jižní trasa – její příznivci shodně tvrdí, že by se také dala stihnout do roku 2013. Měla by vést za Horoměřicemi přes Husinec a Klecany, nicméně nemá oporu v územním plánu a vedení města a je delší.

Ať už dohady o podobě okruhu dopadnou jakkoli, velmi se přimlouvám za to, aby se tak stalo co nejdříve. Nevím jestli je lepší severní nebo jižní varianta, v silné argumentaci obou táborů se nezasvěcený člověk ztrácí. Co ale vím je jak vypadají pražské silnice v průběhu rána, poledne i večera – a situace na nich se zhoršuje doslova každým dnem.

Text: Martin Jedlička
Foto: lidovky.cz

Galerie