Ženeva 2010: luxusní retro limuzína Bufori Geneva se představuje

Manufaktura Bufori není u nás asi příliš známá, kupodivu má ale české zastoupení a po našich silnicích se už dokonce prohání první retro model Bufori MKIII La Joya. Na autosalonu v Ženevě ale značka odhalila speciální model nazvaný příhodně Geneva. Jde o luxusní retro limuzínu z moderních materiálů.

Vydáno: 4.3.2010

V redakci se nám tento druh designu příliš nezamlouvá a Bufori Geneva na nás působí trochu cirkusově. Na druhou stranu věříme, že by si mohla najít pár zájemců. Stejně jako Rolls-Royce totiž nabídne například velké množství místa pro posádku vzadu, proti směru jízdy otevíratelné dveře a luxusní materiály.

K pohonu přitom poslouží 6,1 litru objemný vidlicový osmiválec s výkonem 430 koní a maximem točivého momentu 569 Nm. To by mělo stačit na stovku za necelých 6 sekund a maximální rychlost okolo 260 km/h. Pohonnou jednotku lze přitom ještě vylepšit o turbodmychadlo, které dokáže vykouzlit 560 koní a 690 Nm.

Bufori Geneva má pohon zadních kol a o přenos síly se stará automatická převodovka a diferenciál s omezenou svorností. Karosérie je přitom velmi lehká, vyrobená z mixu karbonu a kevlaru. Samozřejmostí je vysoká výbava čítající nejrůznější elektronické asistenty, adaptivní tempomat nebo kontrolu jízdu v pruhu.

Limuzína by se měla začít vyrábět v letos v červnu a první kusy najdou své majitele na konci roku. Každý z nich projde 24 fázemi výroby a bude na něj potřeba 6000 hodin lidské práce.

Text: Redakce
Foto: Bufori

Galerie