Žebříček: Nejhodnotnější automobilovou značkou světa je Toyota

Toyota znovu obhájila svou pozici lídra automobilového sektoru v žebříčku nejcennějších značek světa společnosti Interbrand. V nejnovější zprávě Best Global Brands 2025 byla Toyota oceněna na 74,2 miliardy dolarů, což představuje dvouprocentní nárůst oproti loňskému roku.

V celkovém žebříčku napříč obory Toyota obsadila šesté místo za značkami Apple, Microsoft, Amazon, Google a Samsung.

Mezi automobilkami skončily za Toyotou Mercedes-Benz a BMW, kterým v celkovém žebříčku patří 10. a 14. příčka. Tesla je v tomto žebříčku na 25. místě.

Prestižní žebříček Best Global Brands již více než 25 let určuje tržní hodnotu největších společností na světě. Toyota již 22 let zaujímá první místo mezi značkami z automobilového sektoru.

Proč Toyota?

Za úspěchem Toyoty podle expertů z Interbrand stojí globálně diverzifikovaná modelová řada a také ofenzíva v oblasti vývoje automobilů s ekologickými pohony, které pomáhají snižovat emise CO2.

Toyota je již pět let největším výrobcem automobilů na světě a dodává vozy zákazníkům ve více než 170 zemích a regionech. V roce 2024 prodal koncern po celém světě více než 10,8 milionu vozů Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino.

Nejaktivnější v inovacích

Díky rozsáhlým výzkumným a vývojovým aktivitám patří Toyota mezi nejinovativnější automobilové společnosti. Jen v roce 2024 společnost v této oblasti investovala 1,3 bilionu jenů.

Toyota je jedinou značkou, která vyvíjí všechny technologie nízkoemisních a bezemisních pohonů, přizpůsobuje svou nabídku podmínkám a potřebám jednotlivých trhů a také ve velkém měřítku investuje do vodíkových technologií.

Globální pozici značky Toyota podtrhují také úspěchy v motoristickém sportu v prestižních sériích WRC, WEC a W2RC, kde se testují řešení, která se poté dostávají do sériově vyráběných vozů.