Když Volkswagen před časem představil svoji studii městského miniauta Up!, byl to jeden z prvních konceptů podobně řešeného vozu. Brzy nato se rozhodlo o sériové výrobě, ale potom se nedělo dlouhou dobu nic. Až teď se vedení VW rozhodlo, že výrobu urychlí – a změní název.
Vydáno: 29.11.2008
Volkswagen si uvědomil, že zaspal. Konkurence už chystá výrobní linky, které se co nevidět rozjedou, a začnou výrobu vlastních miniaut. Volkswagen ale stále nic – i přesto, že jeho auto Up! bylo přijato s asi největšími očekáváními. Proto se vedení automobilky rozhodlo, že vývoj urychlí a pokusí se malého Volkswagena, o němž se hovoří i o jako nástupci legendárního Brouka, dostat na trh co nejdříve.
Zpoždění má prý původ v při mezi vývojovým a ekonomickým oddělením, která se týkala pohonu auta. Vývojáři chtěli vyvinout nový motor, který by byl vzadu, ale z důvodů vysokých nákladů byli nuceni projekt upravit a motor přesunout pod přední kapotu. To údajně zbrzdilo vývoj až o šest měsíců.
Z ekonomických důvodů tak bude nynější Up! přeci jen trochu obyčejnější auto, než se původně čekalo. K pohonu bude sloužit benzínový čtyřválec 1.2 nebo nový tříválcový common-rail diesel 1.2 TDI, s tříválcem HTP známým z Fabie se prý nepočítá.
Dobrou zprávou je, že oba motory budou vybaveny systémem stop-start, benzínový čtyřválec bude dokonce moci vypnout dvojici válců. Díky tomu by měla spotřeba benzinu klesnout až k hodnotě 2,5 l/100 km nebo dokonce na 2 litry nafty na 100 km.
Miniauto se mělo původně dostat do showroomů až v roce 2012, ale díky nynějšímu tlaku na urychlení výroby bychom si ho mohli pořídit možná už na začátku roku 2011. Změněn byl také název: původní Up! se nyní bude jmenovat Chico.
Text: Redakce
Foto: Volkswagen