Finanční krize řádí a stále nechce přestat. Důsledek? Zřejmě ji můžeme přičíst fakt, že úsporné dieselové motory se dostávají také do aut, u kterých byste to skoro ani nečekali. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč nabízet to výborné Scirocco s dvoulitrovým common-railem 2.0 TDI.
Vydáno: 11.5.2009
Ale zákazníci jsou asi jiného názoru a touží po automobilu, který má styl, dobrou techniku, ale zároveň je úsporný. Pro ty se tedy chystá Scirocco vybavené motorem 2.0 TDI. Maximální výkon činí 170 koní při 4200 rpm, maximum točivého momentu 350 Nm máte k dispozici už v 1750 rpm. Vznětový čtyřválec bude spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Na stokilometrovou rychlost se naftové Scirocco dostane za 8,1 sekundy a zrychlování skončí na hodnotě 222 km/h. Výrobce slibuje spotřebu v kombinovaném provozu 5,2 l/100 km a další dobrou zprávou pro ekology je produkce 139 g emisí CO2 na ujetý kilometr.
Ve výbavě najdou zákazníci například dešťový senzor, palubní počítač, dvouzonovou klimatizaci, ABS, ESP nebo 19“ velká kola. K dispozici bude také systém ACC, který umožňuje tři úrovně (normal, comfort, sport) nastavení pro podvozek a řízení.
Text: Redakce
Foto: VW, Zuzana Procházková