Šedesát pět odborníků pocházejících ze 32 zemí po celém světě volilo nejlepší motor pro rok 2009. Kromě absolutního pořadí se dále hodnotilo podle objemových kategorií a navíc byly přidány další tři skupiny (nejúspornější, nejlepší nový, nejlepší vysokovýkonný motor). Zde jsou výsledky.
Vydáno: 19.6.2009
Porota hodnotí jednotlivé motory na základě svých dojmů, případně znalost a v neposlední řadě na základě použitých technologií. Pro každou hodnocenou skupinu má jeden porotce 25 bodů, které musí rozdělit dle své úvahy mezi pět pohonných jednotek. Hodnocení jednotlivých agregátů se musí vejít mez jeden až 15 bodů.
Absolutně nejlepším motorem je podle zmíněných odborníků agregát pocházející z dílny VW. Jedná se o čtyřválec o objemu 1.4 l disponující jak turbodmychadlem, tak kompresorem. Podle našeho názoru to je vítězství zcela oprávněné. Na vlastní kůži jsme si ho vyzkoušeli během testu VW Scirocco nebo modelu Golf. Pouze o čtyři body zaostal za touto jednotkou druhý v pořadí, tedy motor BMW 3.0 DI Twin Turbo, který najdeme v modelech napříč celé nabídky značky (135, 335, X6, Z4, 730).
Kategorie |
Vítězný motor | Model |
Motor roku 2009 | VW 1.4 TSI Twincharger | Eos, Tiguan, Golf |
Nový motor roku | Porsche 3.8 l DI | 911 |
Nejúspornější motor | VW 1.4 TSI Twincharger | Ibiza Cupra, Golf |
Nejlepší výkon | Mercedes – AMG 6.2 l | CLK, S, SL |
do 1000 ccm | Toyota 1.0 l | Aygo, C1, 107 |
1000 ccm – 1400 ccm | VW 1.4 TSI Twincharger | Golf, Scirocco |
1400 ccm – 1800 ccm | BMW-PSA 1.6 l Turbo | 308, Mini Cooper S |
1800 ccm – 2000 ccm | Audi 2.0 TFSI | Q5, A4, A5 |
2000 ccm – 2500 ccm | Mercedes-Benz 2.1 d | BlueEfficiency C+E |
2500 ccm – 3000 ccm | BMW 3.0 DI Twin Turbo | 335, X6, 730 |
3000 ccm – 4000 ccm | BMW 4.0 V8 | M3 |
nad 4000 ccm | Mercedes-AMG 6.2 | CLK, SL, CL, CLS |
Text: Redakce
Foto: Zuzana Procházková