Volkswagen Golf GTD: úsporné GTI bude vystaveno v Lipsku

Nejostřejší verze modelu Golf přichází na trh, ale už za pár dní se odehraje další premiéra v režii německého Volkswagenu. Tentokrát se bude světu představovat ostrý hatchback, ovšem se vznětovým motorem. Ten bude mít minimálně dostatečný výkon a hlavně velmi nízkou spotřebu.


Vydáno: 28.3.2009

GTD, stejně jako GTI, není na trhu žádným nováčkem. První takový vůz přišel na trh už v roce 1982. Jedná se prakticky o stejný vůz pouze s tím rozdílem, že na místo zážehového motoru je pod kapotou umístěn vznětový agregát typu TDI.

Jeho velikost stanovili konstruktéři na 1968 ccm a jedná se o poslední vydání TDI. Maximální výkon 170 koní poskytuje při 4200 rpm, maximální točivý moment 350 Nm je využitelný v rozsahu 1750 – 2500 rpm.

Dieselové GTI zvládne stokilometrovou rychlost za 8,1 s, maximální rychlost činí 222 km/h a teď to hlavní – spotřeba. V kombinovaném provozu budete jezdit pouze za 5,3 l / 100 km. V kombinaci s palivovou nádrží na 55 litrů nabídne GTD dojezd okolo jednoho tisíce kilometrů. Zákazníci mohou vybírat mezi šestistupňovým automatem nebo manuální převodovkou. Jako první se začne tento model prodávat v Německu, a to za cenu €27 470 .

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Galerie