Volkswagen Caddy dostal pohon všech kol

Na autosalonu IAA v Hannoveru Volkswagen představí ve světové premiéře model Caddy 4Motion. Hnací sílu u vozu rozděluje mezi přední a zadní kola nejnovější generace elektronicky řízené spojky Haldex. Na český trh přijde Caddy 4Motion v 1. čtvrtletí příštího roku, cena zatím nebyla stanovena.

Vydáno: 19.9.2008

Oproti verzi s pohonem předních kol upravil Volkswagen model Caddy 4Motion v řadě bodů a vybavil jej novými technickými prvky. Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace patří k těmto změnám spojovací hřídel, výfukové potrubí přizpůsobené poloze spojovacího hřídele a zadního diferenciálu, palivová nádrž nové konstrukce a zesílené podélné nosníky vzadu.

Ideálními doplňky pro Caddy 4Motion jsou šestistupňová mechanická převodovka, asistent pro rozjezd do kopce a elektronický stabilizační systém ESP. Zatímco přední náprava mohla být kompletně a beze změn převzata z Caddy s předním pohonem, tuhá zadní náprava musela být upravena pro pohon všech kol.

Sériová výbava Caddy 4Motion zahrnuje mimo jiné mlhové světlomety, termoizolační prosklení, 15palcová kola s pneumatikami 195/65 R 15, multifunkční displej a posuvné zadní boční dveře na pravé straně (u verze Life také na levé straně). Caddy 4Motion lze navíc objednat buď se vzhůru výklopným víkem zavazadlového prostoru nebo s dělenými křídlovými dveřmi.

Model Caddy 4Motion je poháněn čtyřválcovým turbodieselem 1.9 TDI o výkonu 77 kW (105 k). Úsporná jednotka je sériově vybavena filtrem pevných částic DPF a splňuje emisní normu Euro 4.

Poháněcí ústrojí kombinující motor TDI s DPF a systémem 4Motion dosahuje ve skříňovém provedení hodnoty emisí CO2 172 g/km, resp. 176 g/km ve verzích kombi a Life.

Pro vozidla této velikosti to jsou velmi dobré hodnoty. Nízké jsou také hodnoty kombinované spotřeby nafty 6,6 l/100 km, resp. 6,7 l/100 km ve verzích skříňový dodávkový vůz, resp. Life. Všechny varianty modelu Caddy 4Motion mohou až 164 km/h.

Zdroj: TZ Volkswagen
Foto: Zuzana Procházková

Galerie