Automobilka Volkswagen bude společně s japonskou společností Sanyo Electric vyvíjet lithium-iontové baterie pro hybridní a elektrické automobily. Volkswagen chce začít užívat nové baterie v hybridních vozech od roku 2012. Lithium-iontové baterie jsou považovány za přátelštější k životnímu prostředí než nikl-vodíkové.
Vydáno: 12.5.2008
Sanyo vyrábí nikl-vodíkové baterie, které se mohou opakovaně nabíjet. Tyto baterie použije Volkswagen a jeho divize Audi v prvním hybridním modelu, jejž chce automobilka představit v příštím roce.
Lithium-iontové baterie, které chtějí firmy společně vyvíjet, budou menší a lehčí než nikl-vodíkové. Auta tak budou lehčí o 200 až 300 kilogramů. Nové baterie mají také přispět ke snížení spotřeby pohonných hmot a zlepšení akcelerace.
Čtěte také:
Lexus LS 600h: pohled pod kapotu největšího z hybridů
Sanyo je největším světovým výrobcem lithium-iontových baterií používaných v osobních počítačích a mobilních telefonech. Společnost plánuje investovat do výroby a vývoje baterií v příštích třech letech téměř 100 miliard jenů (15,7 miliard Kč).
Masovou produkci lithium-iontových baterií plánuje také japonská automobilka Nissan Motor ve spolupráci se společností NEC Corp, napsala agentura Reuters.
Zdroj: ČTK