Včera byl na brněnském Motosalonu představen novodobý Velorex. Slavná tříkolka ve své moderní verzi přišla o látkovou karoserii, slaboučký motůrek nahradily moderní a podstatně výkonnější jednotky a nechybí ani vymoženosti doby typu LCD displeje, sportovních sedaček, xenonových světlometů a tak dále.
Vydáno: 11.3.2010
Velor-x-trike má na délku 3,8 m, široký je 1,9 m a hodnota výšky je 1,32 m. Motor je uložený po vzoru svého předchůdce vzadu a přes řetěz pohání zadní kolo. Základní a nejlevnější verze bude využívat objem do 750 ccm, vystavený exemplář dostal čtyřdobý agregát značky Honda o objemu 1284 ccm a výkonu 117 k. Kromě pohonné jednotky pochází od Hondy také zadní kyvná vidlice. Brzdný systém dodaly firmy Nissin a Brembo. Patřičnou stabilitu obstarají pneumatiky o rozměru 215/40-16 vpředu a 225/40-18 vzadu.
Pokud se ptáte, proč se novodobý Velorex jmenuje Velor-x-trike, odpověď je jednoduchá. Značka Velorex je již obsazena a nelze ji použít, což je docela škoda. Látkový potah karoserie byl u současné verze nahrazen moderními materiály (karbon, laminát). Střešní díl lze odejmout.
Velor-x-trike má velké plány. Čeká ho představení také na americkém a japonském trhu. Uvidíme, jak se mu tam povede. U nás to bude mít asi těžké. Jedná se o dosti exkluzívní záležitost, navíc vyráběnou kusově a podle toho také vypadá cena. Nejlevnější tříkolka bude k mání za 19 990 EUR. Silnější provedení budou celkem logicky stát více a plánuje se dokonce ostrá verze s motorem o výkonu 200 koní.
Text: Redakce
Foto: velor-x-trike.com