Hybridní legendu Toyotu Prius pravděpodobně není potřeba představovat. Auto, které jezdí za 6 litrů na sto kilometrů se stalo symbolem zelené automobilové revoluce. Naštěstí hlavně v USA a Velké Británii. Toyota si je úspěchu vědoma a také má na paměti, že ho dosáhla především díky své rychlosti. Prius byl vůbec prvním sériově vyráběným hybridem. Proto nechce japonská automobilka usnout na vavřínech.
Vydáno: 13.1.2011
Všechna dnes vyráběná přenosná zařízení – od mobilních telefonů přes notebooky a netbooky až po elektrické automobily – jsou závislá na výdrži svých lithium-iontových bateriích. Například plně elektrický automobil Tesla roadster jich ve svých útrobách skrývá něco přes 6500 a na jedno plné nabití nedokáže ujet více než 400 km.
Právě kapacita současně používaných baterií je největším problémem nastupující generace městských elektromobilů (Nissan Leaf atd.). Auta se musejí dobíjet každých cca 60 – 160 kilometrů a nabití zabere často půl dne.
Těchto všech problémů si je samozřejmě vědoma světová automobilka číslo jedna Toyota, která kdysi do segmentu zelených aut udělala díru se svým hybridním Priusem. Toyota se samozřejmě nevzdává ani boje na poli elektromobilů a chce být opět o krok napřed.
Podle informací zpravodajského kanálu Bloomberg v se Toyota v těchto měsících pouští do velkolepého vývoje nových baterií s několikanásobně větší kapacitou. Podle nejmenovaného zdroje začal v michiganském výzkumném centru Toyoty vývoj baterií fungujících na základě směsy uhlíku a síry. Do produkce se ovšem novinka nedostane dříve než v roce 2020.
Kolik energie baterie nové generace pojmou zatím není jasné. Do těch současných lithium-iontových určených pro vozidla lze napumpovat maximálně 2 000 kilowatthodin, což zkrátka není dost pro udržení stabilního a dlouhodobého výkonu.
Jak tento pokus dopadne se nechme překvapit. Jestli to není slepá ulička se teprve uvidí.
Text: Redakce
Foto: ilustrační