Japonský mini automobil se v Ženevě představí s novým benzinovým motorem, který si už našel cestu do modelů Auris a Yaris. V případě malinkatého iQ se bude jednat o to nejsilnější, co si do tohoto vozu můžete dát. Výrobce slibuje nízkou spotřebu a zajímavé výkony nového agregátu.
Vydáno: 28.2.2009
Pohonná jednotka s označením 1,33 Dual VVT-i využívá inteligentní variabilní časování ventilů a systém vypínání motoru. Ten se automaticky vypíná při přeřazení na neutrál. Nový startér by měl snést větší zatížení a samotný proces startování motoru má učinit tišším a rychlejším.
Parametry motoru jsou následující. Maximální výkon 74 kW, nebo chcete-li 100 koní. Příděl newtonmetrů vrcholí na hodnotě 132 Nm při 3800 ot/min. V případě šestistupňové manuální převodovky spotřebuje Toyota iQ v kombinovaném provozu 5 litrů na 100 kilometrů a vyprodukuje 113 g/km emisí CO2. V nabídce se rovněž objeví automatická převodovka, která tyto hodnoty nepatrně navýší.
Text: Redakce
Foto: Toyota