Test ojetiny: Volkswagen Polo 1.6 GTi: střela ve městě i na okreskách (2000)

Vojta je student České zemědělské univerzity v Praze. Se svým otcem a bratrem mají autoservis. Proto je pochopitelná jeho láska k autům. Volkswagen Polo je Vojtovo první auto. Od té doby, co si ho pořídil prošlo mnoha úpravami.

Vydáno: 8.4.2008

Vojta se se svým bratrem zabírá přepisováním a upravováním programových softwarů v automobilech. Polo 1.6 GTi skrývá pod kapotou 130 koní. Jak sám jeho mladý majitel říká, věnuje se hlavně funkčnímu tunningu – motor, podvozek, brzdy. Externím úpravám typu plastové nárazníky či laminátové křidélka, se spíše vysmívá.

Můžete se o tom přesvědčit, když se podíváte na jeho auto, jedinou externí úpravou jsou fólie na sklech. Jinak celý vzhled je sériová úprava od výrobce.

Auto má sportovní podvozek stavitelný s úzkými pružinami. Je snížené, proto je pod motorem ochranná železná lyžina spolu s duralovým krytem vlastní výroby. Polo má odstraněné odsávání teplého vzduchu, které mu zaručuje lepší výkon. Další úpravy čeká výfuk.

Právě výfuk by chtěl Vojta co nejdříve odstranit. “Čekám až zrezne,” usmívá se. Při vyšší rychlosti způsobuje velký hluk jak venku tak uvnitř auta. “Ještě, že jezdím jen vepředu a tolik ho neslyším,” dodává Vojta.

Na otázku, jak nejrychleji jeho zlatíčko jede, odpovídá, že se to neříká. Pak z něj skromně vyleze, že maximálně 215 km/h. “To víte, já jsem dvacátník – já jezdím pomalu do dvaceti, sedmdesát, stodeset, stopadesát.”

Vojtovo Polo je také ideálním autem do města. “Kdybych se vsadil s některým majitelem podstatně silnějšího vozu, kdo rychleji v pět odpoledne přejede Prahu. Jsem si jistý, že bych vyhrál,” podotýká hrdý majitel.

Ne vždy ale stálo Vojtovo Polo při něm. “Měl jsem ho týden, najezdil jsem s ním asi 100 kilometrů a při cestě do Úval jsem lidově řečeno udělal spojku. Po předchozím majiteli byly ve spojce zářezy a tak byl přítlačák na tři kusy.”

Doma ji Vojta hned opravil a teď konečně po třech letech začíná dobře fungovat. Musel koupit novou spojku, kam ale špatně zapadaly rychlostní stupně kvůli neoriginálnímu lanku. “Rok a půl jsem tedy jezdil tak, že jsem jednou za měsíc spojku přestavoval. Teď jsem koupil originální lanko přímo na Polo GTi a zatím vše funguje,” uzavírá Vojta.

 

VOLKSWAGEN POLO 1.6 GTi
Rok výroby 2000
Objem motoru 1598 ccm
Převodovka 5stupňová manuální
Maximální rychlost 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,2 s
Kombinovaná spotřeba 11 l

Text a foto: Veronika Peterková

Galerie