Test ojetiny: Škoda Felicia 1.6 GLXi: Ďábel v levném provedení (1998)

 Akademická malířka Bedřiška jezdila přes tři roky ve Škodě Felicia 1.6 GLXi. Ujela v ní asi 20 tisíc kilometrů. O svém autě hovoří převážně pochvalně. „Je to levné a všude na to máte servis. A co víc: tenhle model je nejrychlejší felda, která se kdy sériově vyráběla,“ upozorňuje.

Vydáno: 1.11.2007 

Auto pořídila v bazaru před třemi lety za 160 tisíc korun. Těsně před uzávěrkou na odevzdání článku ho prodala soukromé osobě za 70 tisíc. „Ten pán to auto ani nechtěl pořádně vidět. Hned na první pohled se do něj zřejmě zamiloval a prohlásil: Už jsem se rozhodl, já ho beru. V tu chvíli mi na moment bylo líto, že se svého plechového miláčka zbavuju,“ říká Bedřiška.

To, že šlo o vskutku unikátní vzorek dokazuje výčet výbavy. Kde najdete Felicii s nejsilnějším motorem, který se kdy do těchto vozů montoval navíc doplněnou o výbavu, za kterou by se nemusela stydět ani nejnovější auta. No posuďte sami: Posilovač, elektrická okýnka i zrcátka, manuální klimatizace, ABS, mlhovky a všechny doplňky v barvě vozu. K tomu sportovní paket s přítlakovým křídlem a rádiem s dálkovým ovládáním. Řidič je jak v bavlnce.

„Samozřejmě, že mě to auto občas potrápilo,“ říká malířka s tím, že přesto na něj ale nedá dopustit. „Bylo třeba vyměnit několik součástek. Jednou nám například odešel termostat a bylo zle,“ vypráví. Bylo to právě na cestě do atelieru, když se začalo z kapoty kouřit. Byla to unikající chladící kapalina. Naštěstí měla majitelka kartu a zavolala si žlutého anděla.

Škoda Felicia
I přes několik oprav nedá Bedřiška na škodovku dopustit

„Pán přijel a vyrval z auta termostat. Řekl mi, že s tím můžu jezdit jak dlouho chci a pak to dát do servisu na opravu, aby mi dali nový. Tak jsem jezdila asi měsíc.“ A to byl hlavní problém. Motor byl pořád za jízdy studený a v zácpě se přehříval. Takovéto výkyvy přivedly lambda sondu v motoru na pokraj smrti. A když došlo na technickou kontrolu, emise byly otřesné. Naštěstí vše dobře dopadlo a výměnou za několik tisícovek se z porouchaného vozu stal opět přívětivý společník.

„Felície mívají problémy s lamelou. I já ji měla rozbitou – právě na dálnici. Asi sedmdesát kilometrů jsem proto musela dojet na čtyřku devadesátkou. Bylo to děsné,“ vzpomíná Bedřiška. Když ale lamelu vyměnila za novou, byla opravdu šťastná. „Najednou se řadilo jak po másle. Za volantem jsem se cítila opravdu skvěle!“

A aby se také necítila. Automobil z roku 1998 dosahuje maximální rychlosti 170 kilometrů za hodinu. Na dálnici točí na 130 okolo 3500 otáček a ještě mu dost zbývá pro svižné zrychlení. Přitom spotřeba není nikterak závratná a dá se jezdit až za 6,9 litrů na stovku. Navíc, škodovku vám přece opraví v každém českém servisu a za nižší cenu než cizí vozidlo. Pro malířku, která si není jistá svým výdělkem, byla proto Škoda Felicia 1.6 GLXi ideální volbou.

 

Škoda Felicia 1.6 GLXi

Rok výroby: 1998
Najeto: 79 500 km
Výkon: 55 kW (75 K)
Točivý moment: 135Nm/3500ot.
Maximální rychlost: 170 km/h 

Text a foto: Jan Markovič

Galerie