Indická automobilka Tata Motors představila novou generaci malého sedanu nazvaného Indigo, který nově dostane ještě přívlastek Manza. Oproti předchozímu modelu se změnil skutečně ve všem. Dostal nový design, je větší a jeho interiér bude znatelně komfortnější. A má motory od Fiatu.
Vydáno: 20.10.2009
Zhýčkaným Evropanům, mezi které se počítáme, bude nový vůz připadat asi dost ošklivý. Jeho úzká karoserie s obrovskými převisy by na našich trzích asi příliš neobstála, ale v Indii zatím nejsou tak nároční a proto si Ratan Tata se vzhledem svého nového auta nemusí příliš dělat hlavu. Zato za techniku by se stydět nemusel.
Moderní technologie
Přední část se svým designem inspirovala v malém hatchbacku Indica Vista a oproti svému předchůdci vypadá moderněji. Délka narostla z předchozích 4176 mm na nynějších 4413 mm a o 70 mm si polepšil také rozvor, který má nyní 2520 mm. Výška auta je 1550 mm. Vůz se chlubí relativně velkým zavazadlovým prostorem 460 litů.
Nový je také interiér, který kromě modernějších tvarů nabízí překvapivý komfort. Nechybí zde dva airbagy nebo posilovač řízení a zákazníci dostanou dokonce elektrické ovládání oken, palubní počítač nebo autorádio s bluetooth a USB.
Italská technika
Tata Indigo Manza bude k dostání se dvěma motory. Benzínový agregát Safire o objemu 1,4 litru má mít výkon 90 koní (66 kW) při 6000 ot./min a maximální točivý moment 116 Nm při 4750 ot./min. Stejný výkon 90 koní bude mít i common-railový turbodiesel Qadrajet s objemem 1,3 litru, dosáhne ho ale už v 4000 ot./min a nabídne vyšší točivý moment 200 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min.
Tata Motors tyto motory ale nebude vyrábět – stejně jako pětistupňová převodovka pocházejí z dílen italského Fiatu a známe je tudíž i v Evropě.
Jakou cenu automobilka Tata stanoví zatím nevíme. Že bude Indigo Manza (stejně jako populární Tata Nano) superlevná ale nečekáme.
Text: Redakce
Foto: Tata Motors