Supersport Splinter disponuje takovými jízdními schopnostmi, že by se mohl měřit i s proslulým žihadlem Bugatti Veyron. Narozdíl od Veyronu je ale Splinter naprostý unikát – jedná se totiž o první supersport, jehož celá karoserie včetně podvozku je vyrobena ze dřeva.
Vydáno: 26.1.2009
Na konstrukci dřevěného supersportu Splinter, jehož název jakoby vypadl ze seriálu o Ninja želvách (splinter = tříska), byly použity celkem čtyři druhy dřeva. Karoserie a podvozek jsou vyrobeny z borovicového dřeva, palubní deska a středový tunel ze dřeva třešňového, a odpružení vzniklo z ořechového a jasanového dřeva.
Pokud máte pocit, že takové dřevěné auto nemůže být schopné jezdit, mýlíte se. Pod dřevěnou kapotou se skrývá osmiválec o objemu 4,6 litru a s jeho pomocí dokáže tento jedinečný vůz jet rychlostí až 380 km/h.
V dnešní době moderních materiálů se použití tradičního dřeva, které se na výrobu aut používalo na samém počátku jejich masové produkce, může zdát poněkud přežité. V tomto případě ale se sériovou výrobou počítat nemůžeme. Americká North Carolina State University dala dřevěnému autu vzniknout coby speciálnímu projektu, v němž hledá nové možnosti využití dřeva jako materiálu.
Text: Redakce
Foto: North Carolina State University