TEST: Rallye Monte Carlo patří, stejně tak jako zdejší VC Formule 1, mezi nejprestižnější podniky světového šampionátu WRC. Škoda v tomto závodě už několikrát dokázala zajet velmi slušné výsledky, a automobilka se proto ke 100. výročí tohoto závodu rozhodla na své zdejší úspěchy upozornit speciální edicí zavedeného vozu. Škoda Fabia Monte Carlo je pod kapotou běžnou záležitostí, speciální jí dělají kosmetické úpravy a doplňky exteriéru i interiéru.
Vydáno: 16.1.2012
Škoda Fabia Monte Carlo je k dostání se dvěma pohonnými jednotkami. Dieselovou 1.6 TDI a benzinovou klasikou 1.2 TSI ve verzích 63 kW, respektive 77 kW, která se nám dostala do ruky.
O „škodováckém“ přeplňovaném čtyřválci 1.2 TSI už jsme na stránkách ZaVolantem psali několikrát. Budeme se pouze opakovat a upozorníme, že tenhle motor je i přes svůj zdánlivý nízký výkon adekvátní jak pro Škodu Fabii tak pro větší octavii. Má kultivovaný chod, skvělou dynamiku v nízkých otáčkách a přijatelnou spotřebu.
Jeho záporem je na druhou stranu stoupající úroveň hluku ve vyšších otáčkách, a protože je potřeba pro dosažení větších rychlostí motor vytáčet, tak také pravděpodobné budoucí problémy, které se po cca 200 tisících kilometrech, možná dříve, určitě objeví.
Vzhled především
Fabia ve speciální edici budí pozornost svým outfitem. Auto dostalo podobně jako RS verze černou střechu, zrcátka i kola a speciálně pro Monte Carlo byly černou barvou upraveny také přední světlomety i mřížka chladiče. Interiér pak prostupuje agresivní červená, která má místo na sedadlech a prošívání potahů interiéru. Přítomny v autě jsou také drobné doplňky „Monte Carlo“, které odkazují na jedinečnost téhle fabie.
V základní výbavě potom dostanete u tohoto modelu také klimatizaci, rádio a dobře tvarovaná, leč celkem zbytečná, sportovní sedadla.
No, a to je asi tak všechno. I přes svoji jedinečnou vizáž je to pořád stará dobrá praktická Škoda Fabia. S relativně přijatelnou spotřebou, zavazadlovým prostorem i komfortem pro cestující, také ale s nepříliš oslnivými jízdními vlastnostmi a v porovnání s konkurencí relativně vysokou cenou.
Monte Carlo: Město drogových dealerů a prostitutek
Monte Carlo je legendou mezi evropskými městy. Pravidelně se sem sjíždí světová smetánka, parkují tady nejdražší modely premiových automobilek a pokud nemáte jachtu alespoň 20 metrů dlouhou, do přístavu byste vplouvat neměli.
Pravdou ovšem je, že je Monte Carlo je především nablýskaná, ale prázdná skořápka. Je to město, kde neseženete zubní kartáček a které své rezidenty získalo jenom díky takřka neexistujícím daním. V opačném případě by tu nikdo nežil, jaká tu je nuda.
Pokud je tu někdo turistou, vidí jenom řadu důležitě se tvářících lidí, bodyguardů a dokonce namyšlených domů, kteří by bez peněz ovšem nic neznamenali. Turisté proto město rychle opouští.
![]() |
![]() |
Kdo si pobyt zaplatí, čeká ho předražený luxus a drahé prostitutky.
Škoda Fabia Monte Carlo je svým způsobem podobná. Za své peníze dostanete velmi svěže vyhlížející auto, které je ovšem pod svou „pozlacenou“ skořápkou ve skutečnosti zase jenom fabia.
V zásadě nic proti ní, ale od takhle stylového auta prostě čekáte zvýšenou hladinu adrenalinu. Černá a červená barva vozu doslova dráždí duši fandy rychlé jízdy, který chce výkon verze RS. Jediné, čeho se dočká, je ale docela fajn spotřeba.
Otázkou proto zůstává, jestli chcete doma parkovat pozlátko, respektive šidítko, anebo sáhnete do kapsy hlouběji a zvolíte RSo, které sportovní vzhled doplňuje také určitým výkonem. Druhou možností je se uskromnit a vybrat fabii se stejným motorem, která bude vlastně jenom trochu hůř vypadat. V takovém případě totiž můžete klidně ušetřit, a to mluvíme jen o základní výbavě, až 65 tisíc korun. To už stojí za zamyšlení.
Výsledná známka 3
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Pořád stejně malá fabia, ke které není už po těch letech moc co dodat. I když třeba pro dva mladý lidi je to auto, který určitě pro běžný provoz a občas na výlet nebo na hory určitě stačí, pro rodinu s dětmi těžká znouzecnost, tam už je pak určitě lepší octavia, pokud bychom se chtěli držet téhle české značky. Dávám známku 3- |
![]() |
Jana: I když uznávám, že tahle verze fabie ma v základním vybavení relativně hodně bonusů, tak pokud se člověk obejde bez speciálních sedaček a červeného prošívání a zvolí skromější fabii ve verzi Ambition nebo Active , snadno ušetří 50, respektive až 65 tisíc korun a to už stojí za zvážení. Spotřeba docela u tohohle auta ujde, ale pořád je třeba koukat na to, že to je „jedna-dvojka“… Dávám známku 3- |
![]() |
Nikola: Fabia je takový „nedomrla“. Ať na ní koukám z jakéhokoliv úhlu, nikdy to není ono. Musím uznat, že verze Monte Carlo má něco do sebe, vypadá celkem šik a sportovně. Líbí se mi i červené prošívání potahů řadící páky, volantu a dalších doplňků interiéru, ale celkově ten dojem pořád není, co by měl být, aby člověk fabii bral jako partnera a ne jako pomocníka. Dávám známku 3 |
![]() |
Tomáš: Mám s tím v posledních letech problém pořád častěji. Ta auta vypadají, že je každé sešlápnutí plynu vystřelí z 0 na 100 za 5 sekund. Většinou to tak ale není. I když uznávám, že ten malý motor tomuhle autu celkem sedí a má zátah pěkně od spodu, rychle mu dojde dech a než se dostanete na vyšší rychlost, uplyne věčnost. Mrzí vás to zvlášť, když tahle fabia vypadá jako rychlejší brácha RS… Tak třeba příště. Dávám známku 3- |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: Pavel Cyprich
PARAMETRY
Základní cena v provedení Název: 354 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 84 100 Kč
Celková cena: 439 000 Kč
ŠKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 77 kW |
|
Objem motoru | 1 197 cm3 |
Maximální výkon | 77 kW |
Maximální točivý moment | 175 Nm / 1550 – 4100 1/min |
Převodovka | 5 MT |
Maximální rychlost | 191 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,1 s |
Udávaná spotřeba město | 6,8 l/100km |
Spotřeba mimo město | 4,5 l/100km |
Kombinovaná spotřeba | 5,3 l/100km |
Spotřeba během testu | 7,5 l / 100 km |
Provozní hmotnost | 1 130 kg |
Délka / výška / šířka | 4 013 / 1 498 / 1 658 mm |
Rozvor | 2 465 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 315 l / 1 180 l |