Seat Ibiza: první Španěl v novém kabátě

Seat představil model Ibiza, který se svým designem zařadil do nového tvarového stylu automobilky. Čtvrtá generace poměrně populární Ibizy bude první model koncernu Volkswagen, který bude využívat nově vyvinutou podvozkovou platformu pro kategorii malých vozů. Nabídne také šest motorů.

Vydáno: 3.4.2008

Nová Ibiza je navíc první sériový model vytvořený pod vedením uznávaného šéfdesignera Luca Donckerwolka.

“Donckerwolke vytvořil mnohem agresivnější siluetu, připomínající neomylný a neomylně atraktivní vzhled Ibizy. Tento originální vzhled uvádí života nový designérský jazyk definovaný silnými geometrickými tvary. Zvenku se vzhled modelu se zcela novou přídí a maskou vyvinul do nového dynamického šípového designu,” píše v oficiální zprávě Seat.

Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Přístrojová deska má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace.

Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.

Nová Ibiza bude mít v nabídce Hill Hold Control, assistenta, který udržuje vozidlo 2 sekundy v klidu i po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety Ibizy mohou mít nově funkci Cornering, která vylepšuje viditelnost při zatáčení a spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení volantu.

Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů. Paletu tvoří tři zážehové a tři vznětové jednotky. Řadu benzinových motorů představují volby o objemu 1,2 l (51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři absolvovaly komplexní inovační kúru ke snížení spotřeby a emisí CO2 a všechny jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Také přeplňované naftové prošly změnami, které vylepšily výkonové parametry.  Maximální výkon hospodárného motoru 1,4 TDI (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny tři vznětové.

Text: Redakce, TZ
Foto: Seat

Galerie