Seat Ibiza FR TDI: nový motor pro Velkou Británii

Seat hodlá obohatit svou nabídku ostré verze Ibizi o vznětový motor. Dvoulitrový common-rail nabídne zajímavý zátah a hlavně příznivou spotřebu. První dieselové verze mají přijít na trh během března. Pokud vás ovšem tato zpráva zaujala, pak zřejmě budete mít smůlu. Zatím je Ibiza FR TDI určena pouze pro anglický trh. 


Vydáno: 22.1.2010

Vznětový dvoulitr bude montován jak do klasické pětidvéřové karoserie, tak do velmi povedeného třídveřového provedení SC. Jedná se tedy o common-rail o objemu 2.0 l s maximálním výkon 143 koní a vrcholem točivého momentu 320 Nm.

V případě menšího provedení stačí síla dieselového agregátu na zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,2 s a maximální rychlost 210 km/h. Pětidveřový hatchback je na stovce o desetinku později. Ze všeho nejdůležitější je ovšem spotřeba. Seat slibuje v kombinovaném provozu hodnoty pohybující se okolo 4 l/100 km, přičemž motor vyprodukuje 119 g CO2 na kilometr jízdy. Cena začíná na £16 465. Nechme se tedy překvapit, zda se později objeví stejné provedení také u nás.

 

Text: Redakce
Foto: Seat

Galerie