Seat Exeo: představení a první statické dojmy

Španělská automobilka Seat znovu vstoupila do vod střední třídy. Na českém trhu se totiž začal prodávat Seat Exeo. Vůz, který využívá platformy a technologií předchozí Audi A4 má značce nejen přilákat nové zákazníky, ale podpořit přízeň i těch stávajících. Do karet mu hraje i příznivá cena půl milionu korun.

Vydáno:  5.5.2009

My jsme si Seat Exeo prohlédli při české premiéře v nových prostorách společnosti IVG v Praze. Vystavený bílý kousek vypadá velice sexy a posouvá Seat do rodiny opravdu dospělých aut. Maximální podíl na tom nese předchozí generace Audi A4. Takže ačkoliv je karosérie obohacena prvky typickými pro tuto španělskou značku, znalí se stále nemůžou zbavit dojmu, že jde prostě o A4.

Ještě více to na člověka působí, když si prohlédne interiér. Palubní deska zaznamenala jen opravdové minimum změn. Dalo by se říci, že nový je jen znak Seatu vprostřed volantu. Vůz tak přichází o sovu příslušnost ke značce, chtělo by se říci. Pokud by ale mělo jít o kvalitu zpracování a použitých materiálů, pak je spolupráce s Audi nadmíru pozitivní.

Tři výbavy, pět motorů

Seat Exeo se prodává ve třech výbavových provedeních.  Základní Reference kromě jiného nabízí ABS, TCS a ESP, elektrické ovládání všech oken, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 4 reproduktory, klimatizaci Climatronic i palubní počítač. Ve středním Style najdete navíc elektrické sklápění zrcátek, bederní opěrky a výškové nastavení předních sedadel, kožený multifunkční volant, řadicí páku v kůži, loketní opěrku, tempomat či parkovací senzory vzadu. Nejvyšší výbava Sport zahrnuje sportovní sedadla, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R17.

Co se týče motorizací, jsou v nabídce tři benzínové a dva naftové agregáty. Nejslabší 1.6 má výkon 102 koní a hraje roli ceníkového motoru, se kterým Exeo stojí proklamovaných 499.900 korun. Kdo chce ale vyšší výkon, musí sáhnout po turbomotorech 1.8 T s výkonem 150 koní (od 574.900 korun) nebo 2.0 TSI (200 koní, od 654.900 korun). Pro zastánce nafty jsou připraveny dvě čtyřválcové jednotky o shodném objemu 2,0 litru. Liší se ale výkonem. Slabší 2.0 TDI CR má 143 koní a přijde na 589.900 korun. Silnější verze dosahuje výkonu 170 koní a seženete ji od 669.900 korun.

Pro dospělé

Seat Exeo má značce pomoci udržet zákazníky, kteří dospěli z menších modelů a hledají vůz střední třídy. Hodně si od nového modelu slibuje také na poli fleetových zákazníků. Za své konkurenty pak považuje především Renault Laguna, Peugeot 407, Mazdu 6 nebo Toyotu Avensis.

V boji mu má pomoci nejen kombi verze Exeo ST, která bude představena na autosalonu v Brně a do prodeje se dostane ve třetím čtvrtletí tohoto roku, ale i fakt, že na rozdíl od konkurentů se může Exeo pochlubit prémiovým základem od Audi.  Sami zástupci Seatu si slibují, že by se ještě letos mělo podařit prodat na dvě stovky nových Seatů Exeo.

Text a foto:  Jan Markovič

Galerie