Na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu si odbyla svou světovou premiéru novinka franckouzského Renaultu. Úplně bez rodokmenu nový model není, tříprostorový Renault Fluence vychází z modelu nižší střední třídy Mégane a je tak nástupcem modelu Mégane Sedan. Na rozdíl od něj se ale chlubí novým jménem – aby ne, už dospěl.
Vydáno: 24.9.2009
Stejně jako jeho předchůdce, Mégane Sedan, se bude i Renault Fluence vyrábět v Turecku. Je totiž určen především pro rozvojové trhy (z Turecka se bude vozit do Rumunska a Ruska, později i na další východní trhy), neboť v „západní“ Evropě není o malé sedany příliš zájem.
Informaci o tom, zda se kromě rozvojových zemí Fluence rozšíří i do zbytku Evropy, zatím nemáme. Troufáme si ale tipnout, že i do Česka by se Renault Fluence časem mohl podívat – koneckonců proč ne, vždyť u nás Renault prodává i takovou podivnost, jako je Kangoo BeBop.
Nejen hezký kabát
Na první pohled ovšem Renault Fluence působí elegantně. Naroubovaná záď, běžný kámen úrazu malých sedanů, v jeho případě příliš nebije do očí. Doufejme, že podobně – neradi bychom, aby to s ním dopadlo stejně hrozivě, jako s Citroënem C4 Sedan.
Oproti předchozí svému předchůdci Méganu Sedan narostl Fluence ve všech směrech. Na délku má 4620 mm, což je hodnota, která sahá na paty střední třídě. Větší je i do šířky (1809 mm) a výšky (1479 mm). Rozvor je dlouhý 2702 mm. Zavazadlový prostor pojme slušných 530 litrů nákladu a nabízí sklápění zadních sedaček v poměru 60:40.
Fluence nabídne i bohatou bezpečnostní výbavu, která zahrne ABS, šest airbagů, ESP a brzdového asistenta. Přitom nové položky nebudou v ceníku bít do očí – příplatky za ně budou nízké. Barevná navigace vyjde na méně než 500 eur, podobně laciné bude i rádio s CD/MP3, připojení Bluetooth nebo klimatizace.
Paleta motorů, kterou dostane Renault Fluence, prozrazuje jeho primární určení pro rozvojové trhy: benzinové čtyřválce 1.6 (81 kW) a 2.0 (103 kW) doplní jediný nafťák 1.5 dCi, ovšem ve čtyřech výkonnostních verzích: 63, 66, 77 a 81 kW. Nic silnějšího pod kapotou Fluence nenajdeme, chybí tak především naftový dvoulitr.
Text: Redakce
Foto: Renault