Průzkum: Jaguar XF na tom není se spolehlivostí vůbec dobře

Už pěkně dlouhou dobu se o britských autech ví, že co do spolehlivosti, nejsou právě na nejvyšší úrovni. To měl změnit nový Jaguar XF, kterým se tradiční ostrovní značka snaží konkurovat německé svaté trojici. Podle prvních průzkumů se ale zdá, že se jí to příliš dařit nebude.


Vydáno: 10.3.2009

Když jsme před nedávnem usedli do Jaguaru XF 2.7d, abychom jej podrobili redakčnímu testu, s trochou obav jsme se dívali na technologii, kterou používá. Vysouvací řadící páka automatu ZF, otáčecí výdechy klimatizace – to vše bude mít v budoucnu tendenci se porouchat. A už v testovaném voze po pár tisících kilometrech nefungoval dobře systém osvětlení ani otevírání přihrátky spolujezdce.

Podle časopisu Automobile Magazine, který měl Jaguar XF k dlouhodobému testu, jsme nebyli jediní, kdo měl s vozem potíže. Novináři ze zméněného listu se potýkali s poruchou elektrických skel a dogonce s výpadkem posilovače.

Pověst Jaguaru XF může navíc pošramotit i výzkum TrueDelta’s Car Reliability Survey, který pravidelně zjišťuje spolehlivost automobilů. Podle něj je na tom Jaxuar XF mnohem hůř než jeho konkurenti. Sto vozů BMW, Mercedes-Benz nebo třeba Cadillac navštíví v prvním roce servis 33 až 97 krát. U Jaguaru XF je poměr hrozivý: na sto vozů připadá 141 nechtěnných servisních prohlídek.

Text: Redakce
Foto: Zuzana Procházková

Galerie