Podle celosvětové statistiky o oblíbenosti barev aut pro rok 2012 dominuje druhý rok po sobě bílá barva. Na druhé místo se zejména díky zájmu na trzích Asie a Tichomoří posunula černá, která je vnímána jako barva vysoké kvality a luxusu. Stříbrná, která ještě před dvěma lety vévodila žebříčku, se propadla na třetí místo, hlavně kvůli poklesu zájmu na velkých trzích Evropy a Asie. Statistiku zveřejňuje společnost DuPont.
Vydáno: 7.12.2012
Stejně jako loni: bílá, černá a stříbrná
Bílá barva se stala v roce 2012 nejoblíbenější barvou v Evropě a udržela si vedoucí pozici v Severní Americe (USA a Kanada), Japonsku, Jižní Koreji, Rusku, Jižní Africe a Mexiku. Dohromady představuje podle zprávy bílá barva 23 % trhu. Nejoblíbenější jsou bílá auta i pro Čechy.
„Během posledních deseti let získávala bílá barva na popularitě v automobilovém průmyslu, což je trend, který pozorujeme i u jiných spotřebitelských produktů po celém světě,“ uvádí Soňa Krausová, ředitelka DuPont v České republice. Podle ní technologický pokrok ve výrobě bílých a perleťových laků umožnil jejich průnik do všech segmentů, včetně luxusních vozů.
Žebříček popularity barev aut na světových trzích pro rok 2012:
1. Bílá / perleťová – 23 %
2. Černá – 21 %
3. Stříbrná – 18 %
4. Šedá – 14 %
5. Červená – 8 %
6. Modrá – 6 %
7. Hnědá / béžová – 6 %
8. Zelená – 1 %
9. Žlutá / zlatá – 1 %
10. Ostatní – 2 %
Text: Redakce
Foto: Archiv