Příběh Volhy Siber je hodně smutné povídání. Nadšení z nové „luxusní“ Volhy, která se měla stát nástupcem legendární Carevny, opadlo stejně rychle, jako na Sibiři zamrzá sklenice vody. I přes pozitivní kritiky a příznivou cenu se prodalo jen pár tisíc kusů ruské „Sibiře“, a tak další Volha nadobro opouští ruské showroomy.
Vydáno: 3.1.2011
Je to smutný příběh.
Ruská automobilka GAZ před čtyřmi roky koupila od amerického Chrysleru linku, na které vyráběl minulou generaci svého modelu Sebring. Dodejme, že to nebylo tak úplně levné, obchod měl vyjít na 100 milionů dolarů, prodražil se ale na dvojnásobek.
Volha měla s modelem Siber velké plány, chtěla prodat 160 tisíc aut ročně. To se ale tak docela nepodařilo. V roce 2009 se prodalo jen 6222 modelů Siber, a v roce 2010 byl odbyt ještě tragičtější, do konce listopadu se prodalo pouhých 3961 aut.
Prodeje byly minimální i přesto, že kritiky nového vozu nebyly špatné (není divu, díky technice Chrysleru šlo o relativně moderní auto), a cenová politika automobilky byla dosti příznivá: velký a poměrně luxusní sedan stál 300 tisíc korun, což je asi polovina oproti konkurenci. Nepomohly ani výrazné slevy a dokonce ani podpora Vladimira Putina.
A tak automobilka výrobu zastavila.
Výroba byla prý natolik nerentabilní, že se ani nevyplatilo vytápět halu.
Příčin tak kolosálního neúspěchu je několik. Především ale výroba „luxusní“ Volhy začala v době, kdy poptávka po nových autech vlivem krize prudce padala nejen v Rusku, ale na celém světě. A ani značka Volha už dnes není, co bývala.
Text: Redakce
Foto: GAZ