Prodeje luxusních aut v Česku loni dramaticky rostly. Navzdory krizi

O desítky procent loni vzrostly prodeje luxusních aut. Nejvyšší nárůst v roce 2008 zaznamenalo Audi, které prodalo o 34 procent víc aut, než v předchozím roce. Velmi dobře si ale vedly všechny německé značky, které se specializují na luxusní auta. Rekordní růst ale zaznamenaly i značky nejdražší.


Vydáno: 19.1.2009

Včera jsme informovali o tom, že celosvětové prodeje italských supersportů Lamborghini loni rostly. Dnes můžeme totéž vztáhnout i na prodeje všech luxusních aut v České republice – a to dokonce o desítky procent. V roce 2008 ale rostl celý český trh, a to konkrétně o 8,4 %. Vyplývá to z čísel, které má k dispozici Sdružení dovozců automobilů.

Nejlepšího výsledku v nárůstu prodejů loni dosáhlo německé Audi, které prodalo 2181 vozů, což představuje nárůst o 34 % oproti roku 2007. Dařilo se ale i ostatním německým výrobcům prestižních vozů – Porsche zaznamenalo růst prodejů o 41 %, BMW o 16 % a Mercedes-Benz o 12 %.

Nárůsty v roce 2008 v Česku zaznamenaly i nejdražší značky. Aristokratický Rolls-Royce si loni odvezli dva zákazníci, což je dvojnásobek oproti roku předchozímu, kdy si britskou klasiku pořídil u nás jen jediný zájemce. Stejný nárůst, 100%, zaznamenalo i italské Maserati – loni prodalo 36 vozů.

Bentley loni zaznamenal odbyt 18 vozů, většinou dodával model Continental GT. Skvělého výsledku v Česku dosáhl i britský Aston Martin, který loni prodal 10 vozů, což je více než dvojnásobek oproti 4 kusům v roce 2007.

Text: Redakce
Foto: Audi

Galerie