Volkswagen oficiálně odhalil své nejdůležitější tajemství pro tento rok: nový Golf. Šestá generace prý zákazníkovi za jeho peníze nabídne více užitné hodnoty než kdykoli předtím. Na český trh bude nový Golf uveden v lednu příštího roku, cena zatím nebyla stanovena.
Vydáno: 6.8.2008
Všechny zásadní partie karoserie byly změněny: „Klíčové komponenty nového Golfu jsme odlili v nových, precizních formách,“ vysvětluje Walter de Silva. Italský šéf designu německého koncernu zdůrazňuje: „Golf je vůz, který se stal globální ikonou, proto musí být jeho architektura a ztvárnění naprosto jasné a unikátní.“
„Nový Golf je výraznější a více třídimenzionální než minulá generace. Je to zásluha jeho precizně definovaných linií a hran, rozšířených ploch a kontrastujících prohlubní.“ Klaus Bischoff, šéf designu značky Volkswagen k tomu dodává: „Každý detail je nekompromisně mířen k tomu, aby zvýšil hodnotu vozu jako celku.“
Vznětové motory – přechod ke vstřikování common rail
Svůj lví podíl na skvělých akustických vlastnostech nového Golfu mají i poprvé použité výjimečně tiché motory TDI se vstřikováním common rail. Dvě vyrovnávací hřídele také zamezují nežádoucím vibracím. Pro nový Golf jsou v plánu motory TDI s výkony od 66 kW / 90 k až po 125 kW / 170 k. Při uvedení na trh bude Golf k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory TDI o výkonech 81 kW / 110 k a 103 kW / 140 k, vždy s filtrem pevných částic DPF.
Nové motory TDI vynikají mimořádnou úsporností. Agregát 2.0 TDI s výkonem 81 kW / 110 k je spokojen s pouhými 4,5 l nafty na 100 km (emise CO2 119 g/km), což znamená úsporu o 0,6 litru. Také silnější verze motoru 2.0 TDI se 140 koňskými silami si řekne o pouhých 4,9 l paliva na 100 km, což je o 0,6 litru méně, než u předchůdce (emise CO2 129 g/km).
Zážehové motory – úspornější, než kdykoli dříve
Při uvedení na trh bude nový Golf k dispozici také se čtyřmi zážehovými motory: 59 kW / 80 k, 75 kW / 102 k, 90 kW / 122 k a 118 kW / 160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 90 kW / 122 k, jsou vybaveny kompresorem a/nebo turbodmychadlem. Také benzinové agregáty jsou co se spotřeby týká, průkopnické. Optimalizovaný základní motor s 80 koňskými silami spotřebuje na sto kilometrů pouhých 6,4 l benzinu, co ž je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu (emise CO2 149 g/km).
Další motory TSI se také mohou pochlubit vzorovou úsporností: 1.4 TSI o výkonu 122 koní si v novém Golfu řekne o 6,2 litru paliva na 100 km, což je 0,1 méně než dříve (emise 144 g/km). Také nová 160koňová verze motoru 1.4 TSI dosahuje excelentní hodnoty spotřeby 6,3 litru na 100 kilometrů. Srovnáme-li tento údaj se spotřebou vysloužilého motoru FSI o výkonu 150 k, může se nové TSI pochlubit hodnotou o 1,6 litru na 100 km nižší.
DSG – dvouspojkové převodovky nahrazují konvenční automaty
S výjimkou základních motorových verzí, mohou být všechny zážehové i vznětové agregáty spojeny s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na točivém momentu motoru se pak jedná o převodovku šesti- nebo sedmirychlostní. Výkonná a agilní převodovka DSG tak zcela nahrazuje klasický automat.
Jak efektivní může být spojení technologií TSI a DSG dokumentuje průměrná spotřeba motoru 1.4 TSI se sedmirychlostním DSG, která činí 6 litrů na 100 kilometrů (emise CO2 139 g/km). Toto vysoce moderní duo nahrazuje 2.0 FSI se 150 koňskými silami a šestistupňovým automatem s průměrnou spotřebou 8,3 litru na 100 km. Úspora činí 2,3 litru na sto kilometrů – plných 28 % – tak vypadá pokrok ve své nejvyšší formě!
Zdroj: TZ Volkswagen
Foto: Volkswagen