Porsche Boxster bude mít menší motory. Uvažuje se i o tříválci

Porsche a tříválec? Asi se vám to dnes zdá jako špatný vtip, ale v budoucnu se možná s takovým vozem potkáme. Vyplývá to alespoň z rozhovoru Hanse-Jürgena Wöhlera, který má na starosti vývoj Boxsteru s britským magazínem Autocar. Za vše totiž můžou přísné limity CO2, které vejdou v platnost v roce 2012.


Vydáno: 5.12.2009

Podle evropských regulí by měly v roce 2012 automobilky snížit průměrné emise u svých vozů na 120 g/km CO2. Porsche má ale problém. Neví, zda se ho regulace týká. Z jeho továren totiž vyjede méně než 300 tisíc aut ročně, takže by se na něj norma nevztahovala. Vzhledem k tomu, že majoritu ve firmě nyní vlastní Volkswagen, mohly by se ale čísla ještě proměnit.

Jenže když se započítá celý koncern, klesne počet emisí a tím pádem nebude muset Porsche vymýšlet tak drastické plány na snižování spotřeby jeho motorů. Pokud by vyrobilo ročně méně než 300 tisíc kusů a zároveň by nebylo započítáno do koncernu, pak mu stačí snížit emise o 25 procent oproti jeho průměru v roce 2006. Ztrácíte se? Není divu! Šéfové v Porsche si také neví rady.

V Zuffenhausenu jsou ale připraveni na nejhorší. Pokud bude muset Porsche pořádně snižovat emise, dostanou se do prodeje modely Boxster s malými přeplňovanými čtyřválci a uvažuje se dokonce i o tříválci. „Pohonné jednotky by měly mít výkon 180 až 200 koní a produkovat jen 180 g/km CO2,“ řekl Autocaru Hans-Jürgen Wöhler.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Galerie