Před několika týdny se objevil v nabídce značky Peugeot upravený motor 1.6 HDi o výkonu 112 k, který splňuje normu Euro 5. Jako první ho dostal kupé-kabriolet 308 CC, později bude k dispozici také pro jiné modely. Peugeot tak pokračuje v zavádění “čistých“ jednotek. Kromě upravených dieselů je v plánu také elektromobil a hybrid.
Vydáno: 19.4.2010
Jedna-šestka HDi přichází po nových motorech V6 3.0 HDi FAP a 2.0 HDi FAP Euro 5 jako třetí v pořadí. Stejně jako dva jmenovaní, také ona využívá pro optimalizaci procesu spalování paliva technologii ECCS, což přináší nižší kompresní poměr, vyšší průměr komory a omezují se tepelné ztráty. Zvýšen byl vstřikovací tlak, nové jsou i samotné vstřikovače a nechybí ani recirkulace výfukových plynů EGR. Sečteno a podtrženo by to vše mělo dát dohromady tišší chod a hlavně nižší spotřebu paliva, respektive produkci emisí.
Nový motor 1.6 HDI 112 k bude nabízen také ve spojení s řadou 207, v druhé polovině roku pak přijde jeho slabší verze o výkonu 92 k. Kromě toho Peugeot slibuje, že v blízké budoucnosti přijde na trh elektromobil i0n, hybridní model 3008 označovaný jako Hybrid4 a motorizace e-HDi, neboli systém Stop and Start nové generace.
Text: Redakce
Foto: Peugeot