Peugeot 308 CC: představení, fotogalerie a první dojmy

Uvnitř 2x video: Časy se mění a Peugeot, co by průkopník pevné skládací střechy, byl v počtu prodaných kusů konkurencí překonán. Na trh ovšem přichází nový čtyřmístný kabriolet, který má vše navrátit do původních pořádků. Po prvním krátkém seznámení se zdá, že na to rozhodně má.


Vydáno: 30.4.2009

V současnosti vévodí segmentu vozů s karoserií kupé-kabriolet Volkswagen Eos. Peugeot proti němu postavil silného soupeře. Model 308 CC těží především z dlouhé historie výroby automobilů s pevnou skládací střechou a navazuje na předcházející a celkem úspěšný model 307 CC (174 300 prodaných kusů) .

Počátky pevné skládací střechy sahají až do třicátých let dvacátého století. Ale to už je dávno. Moderní provedení se poprvé ukázalo v roce 1998 na autosalonu v Ženevě a následovaly otevřené verze 206 CC a 307 CC. V současnosti je prodáván menší kupé-kabriolet postavený na základě novější dvě stě sedmičky a tím vůbec nejlepším má být 308 CC. Dost bylo úvodních řečí, pojďme se raději podívat na automobil zblízka.

Design za jedna

Francouzský design má skutečně něco do sebe a musím říci, že otevřený Peugeot 308 je za poslední dobu jeden z nejhezčích vozů této značky. Na živo totiž vypadá ještě lépe než na fotografiích. Informace z tiskové zprávy o tom, kterak je vůz stylový a jak moc se myslelo na estetickou stránku skutečně nejsou jen plané řeči. Problém s nakynutou zádí se designérům podařil vyřešit na jedničku.

Přední část vychází ze stávajícího hatchbacku, vůz dostal elegantní profil a vše zakončuje záď, na které určitě nepřehlédnete světlomety z LED-diod a technologií zástěny červeného světla (princip jsem ovšem tak úplně nepochopil). Nechybí ani difusor pod zadním nárazníkem.

Známý interiér

Interiér je také velmi podobný tomu, co už jsme několikrát zkoušeli v rámci našich redakčních testů (308 SW 1.6 THP, 308 SW 1.6 HDI). V provedení CC můžeme konstatovat, že se běžným verzím podobá pouze tvary, jinak je úplně jiný. Materiály jsou o poznání kvalitnější. V interiéru zaujmou zcela určitě nové sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy a systémem Airwave. Přestože jsme si už i tuto takzvanou šálu mohli vyzkoušet v Mercedesu SLK, Peugeot s ní přichází jako první do kategorie čtyřmístných kabrioletů.

Dva zadní cestující se údajně mohou těšit na plnohodnotná sedadla. Model 308 CC narostl oproti svému předchůdci především do šířky a z toho samozřejmě plyne více prostoru. A nejen to, přední sedadla mají speciální konstrukci, a tak i v oblasti kolen bude více místa. Přesto všechno bych byl opatrný s prohlašováním o plnohodnotných sedadlech. Situace se citelně zlepšila, už na první pohled je ale zřejmé, že za vyšším řidičem bude stále nouze v především v oblasti kolen.

465 litrů a 20 sekund

Naopak zavazadelník je překvapivě prostorný. V uspořádání kupé nabízí dokonce více objemu než ve variantě hatchback. Pokud tedy nemáte složenou střechu, můžete využívat objem 465 litrů. Kabriolet nabídne objem 266 litrů.

Proces skládání nebo rozkládání dvoudílné plechové střechy byl zkrácen na slušných 20 sekund. Ovladač je umístěn klasicky mezi předními sedadly a celou operaci lze sledovat na displeji navigace. Manévrovat se střechou můžete maximálně do rychlosti 12 km/h.

Dva motory na začátek

Pro začátek budou na výběr dva motory, přestože už teď jich je v nabídce více. Kdo nebude chtít čekat, může volit mezi přeplňovaným zážehovým agregátem 1.6 THP a vznětovým 2.0 HDI. Přibližně za měsíc bude možno vybavit si vůz také slabšími variantami. Jedná se o motory 1.6 VTi a 1.6 HDI.   

Potenciální zákazníky jistě také potěší fakt, že díky řadě úprav (přepracovaná konstrukce, lepší torzní tuhost, bohatá bezp. výbava) získal Peugeot 308CC maximální počet pěti hvězdiček v testech EuroNcap (3 hvězdičky za ochranu dětí). Kromě klasických vystřelovacích bezpečnostních oblouků chrání cestující řada airbagů včetně poprvé užitých hlavových. Samozřejmě nemůže chybět ani zástup elektronických pomocníků.

Užitečná výbava

Z hlediska bezpečnosti (tentokrát trochu jiné) přijde vhod nejen klasické zamykání, ale také takzvané superzamykání pro případ, že máte zrovna staženou střechu a chcete auto nechat jen tak stát na ulici. Vůz uzamkne dveře také proti otevření zevnitř a spolu s nimi se zamkne přihrádka před spolujezdcem a odkládací prostor mezi sedadly.

Na závěr ještě jedna menší premiéra. Tu si ve vozech francouzské značky Peugeot odbyla navigace WIP COM 3D. Zákazníky bude lákat na pevný disk, 3D zobrazování mapy nebo třeba možnosti připojit mobilní telefon přes bluetooth, případně klasicky přidat externí přehrávače. Nová navigace se má postupně objevit také v dalších modelech značky.

Z výbavy stojí za zmínku ještě síť windstop, kterou můžete vždy vozit v zavazdelníku s sebou, klimatizace, která sama uzpůsobuje svou činnost dle aktuální konfigurace karoserie, systém Airwave a další.

Pokud čekáte, že teď přijdou na řadu dojmy z jízdy, musíme vás zklamat. Zatím jsme si vůz pouze důkladně obhlédli, na testovací projížďku si ještě musíme počkat. A pokud už se nemůžete dočkat, můžete si čekání krátit například prohlížením skutečně rozsáhlé fotogalerie, případně kochat se jízdou nového kupé-kabrioletu alespoň na videu. Peugeot 308 CC se jední slovem povedl. Hodnocení je ovšem ještě předčasné, uvidíme co odhalí klasický redakční test.

  Sport (přijde na trh později) Sport Pack GT
1.6 16V VTi 120 k MAN 5 609 000 Kč    
1.6 16V THP 150 k MAN 6   704 000 Kč 774 000 Kč
1.6 16V THP 140 k AUT 4   739 000 Kč  
       
1.6 HDI 112 k FAP MAN 6 678 000 Kč    
2.0 HDI 16V 140 k MAN 6   785 000 Kč  

 

 

Text: Lukáš Dittrich
Foto: Zuzana Procházková, Peugeot
Video: Peugeot

Galerie