Opel představil druhou generaci užitkového modelu Movano. Stejně jako u té první spolupracoval při vývoji s francouzským Renaultem, který odhalil téměř totožné dvojče nesoucí název Master. První zákazníci si budou moci pořídit skříňovou verzi už v dubnu. Bohatá paleta ostatních provedení bude postupně uváděna do prodeje v průběhu roku.
Vydáno: 27.1.2010
Základem obou automobilů je platforma nabízející celou řadu provedení. Celkem budou moci zákazníci vybírat ze čtyř délek, třech možností výšky, volit také lze užitné zatížení, pohon předních nebo zadních kol, manuální nebo automatickou převodovku a několik možností karosérie. To největší Movano nebo Master nabízí délku ložného prostoru 4,4 m, celkový objem 17 m3 a užitné zatížení 2,5 t. Hmotnost takového automobilu činí 4,5 tuny.
Spolu s druhou generací přichází namísto starší jednotky 2.5 CDTI také nový motor 2.3 CDTI. Podle konkrétní verze splňuje tento agregát normu Euro 4 a Euro 5, spotřeba by se měla pohybovat kolem osmi litrů. Novinka bude nabízena ve třech výkonových úrovních: 100 k (285 Nm), 125 k (310 Nm), 150 k (350 Nm). Jak už bylo řečeno, standardem je šestistupňová manuální převodovka, kterou lze nahradit automatem Easytronic.
Text: Redakce
Foto: Opel / Renault