Nissan Note 1.4: prostorný Japonec v základu

TEST: Nissan Note přišel na trh v roce 2006 a už ve své původní podobě zaujal hravým excentrickým vzezřením. Maskou tehdy kopíroval mohutné SUV Murano, jehož nejslavnější časy brzy nato nenávratně odpluly do ztracena a nahradila ho nová generace, a tak se musel průběhu času přizpůsobit i milý Note.


Vydáno: 19.5.2010

Ke slovu se tak dostali designéři, kteří miniaturnímu městskému MPV naordinovali znatelný facelift. Ten změnil především přední partie, takže specialitky v podobě zadních světel hluboko se zakusujících do vyboulené střechy zůstaly, což je jen dobře. Zepředu pak vypadá omlazený Note o poznání lépe, než dřív, a s trochou odvahy bychom ho i mohli označit za hezký vůz.

Tmavý a plastový

Měnil se samozřejmě i interiér, i když jen lehce. Note dostal nový přístrojový panel, tachometr se prohodil s otáčkoměrem, mírně se změnila grafika a přibyl nový displej palubního počítače, což v součtu prospělo přehlednosti.

Je ale škoda, že jinak zůstal interiér stejný, jako dřív, tedy hodně tmavý a plastový. Facelift představoval příležitost k úpravám materiálů nebo barevných odstínů, a kdyby se Japonci naučili používat měkčené plasty jako Korejci u nového Ceedu, neměli bychom už téměř žádné výhrady. Ale nic takového se nekonalo, to bychom od auta téhle kategorie asi čekali příliš.

Jedinou výraznou změnu v interiéru tak představuje malá, ale schopná dotyková navigace, která je součástí balíku Nissan Connect. Ten zahrnuje kromě navigace s pětipalcovým displejem i připojení telefonu přes bluetooth a vstupy pro přehrávání MP3 přes USB/iPod, a dostanete ho za nevelký příplatek 13 tisíc korun. Na rozdíl od druhého příplatkového paketu Premium (který nepřináší nic zásadního a stojí 35 tisíc) balík Connect vřele doporučujeme.

Auto pro dlouhány

Jinak je ale Nissan Note pořád tím šikovným autem do města, do kterého se vejdou i rozměrnější pasažéři. Ač vůz městských rozměrů, je možné ho bez větších obav nazývat kompaktním MPV – jeho prostorové dispozice jsou totiž až překvapivě štědré, zejména v podélném směru. Vpředu poskytuje Note dost místa i pro opravdu velké osoby s výškou blížící se dvoumetrové, a podobně je to s místem na zadních sedačkách, bavíme-li se o čtyřmístné posádce.

Horší je to s prostorem do šířky, což je vpředu znát hlavně v oblasti kolen, a takové cestování vzadu ve třech nebude zrovna pohodlným zážitkem. Problémem může být také absence podélného nastavení volantu, jejíž vinou jsme pohodlnou pozici za volantem hledali déle, než je zvykem.

Výborně je na tom ale Note s variabilitou: nejenže nabízí množství odkládacích prostor (včetně dvojitého dna kufru nebo schránky pod sedadlem spolujezdce) a obvyklé sklápění zadních sedaček v poměru 60:40, ale navíc je dovoluje i posouvat podle toho, kolik místa v kufru je zrovna potřeba. Zavazadlový prostor se pak mění v rozsahu 280-437 litrů a po sklopení zadních sedaček vyroste na skvělých 1332 litrů.

Malý, ale milý motor

Mezi pozitiva malého Nissanu patří cestovní komfort, za který jsou zodpovědná příjemná sedadla a vhodně naladěný podvozek, který s faceliftem trochu změkl a jehož odpružení vyžehlí kdejaký výmol. Díky vyššímu položení sedaček se pohodlně nastupuje a vystupuje a řidič má výborný výhled. Jediným neduhem je v tomto ohledu absence jakéhokoli bočního vedení předních sedaček, který ale vzhledem k určení auta i jeho motorizaci příliš nepálí.

To ovšem neznamená, že by byl benzinový čtyřválec slabým místem povedeného auta. Na svůj objem 1,4 litru a výkon 88 koní (65 kW) je motor poměrně čilý, což potěší o to víc, že jde o základní (tedy nejlevnější) dostupnou pohonnou jednotku. Zrychlení z nuly na stovku za 13,4 sekundy vypadá na papíře hůř, než se agregát projevuje v praxi, a vězte, že pro klidnou jízdu jeho parametry pohodlně postačí.

Odměnou za lehkou nohu bude sympatická spotřeba, zhruba odpovídající tabulkovým hodnotám: při klidné jízdě kolísala kolem 6 l/100 km, v ucpané Praze i po vyjetí na dálnici rostla k 8 l/100 km, i díky pětistupňové převodovce.

Za málo peněz…

Nissan Note je jedním z těch mála aut, která jsou použitelnými stroji už se základní motorizací, tedy v tomto případě s testovanou čtrnáctistovkou. S ní stojí v základu necelých 230 tisíc korun, a v naší výbavě Acenta, která zahrnovala mimo jiné čtyři airbagy, ESP, mlhovky, manuální klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem nebo okna a zrcátka v elektrice, vyjde na 273.900 korun.

I když si připočítáme dalších 13 tisíc za paket Nissan Connect a eventuálních 11 tisíc za metalický lak, nedostaneme se ani na třísettisícovou hranici. A to není za auto kvalit Nissanu Note tak moc.

Výsledná známka 2

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Cestování s Nissanem Note je příjemné, i když by tedy mohl mít aspoň o trochu větší kufr, a samozřejmě i pro něj platí, stejně jako pro všechny „menší“ auta, že se v pohodlí svezou maximálně čtyři pasažéři. Základní motor je tichý a kultivovaný a přitom docela slušně jede, katastrofální není ani spotřeba.
Dávám známku 2
Jana Jana: Nissan Note je cenově poměrně dostupné auto a se základním motorem se s ním dá jezdit. Při našem rodinném využití by se spotřeba dala utáhnout a špatně na tom Note snad není ani s bezpečností. Navíc bych uvěřila pověstné japonské spolehlivosti. Takže ve finále to nevypadá jako špatná nabídka.
Dávám známku 2
Nikola Nikola: Po faceliftu vypadá Note o trochu lépe, než předtím, ale pořád to není žádný krasavec. Je to spíš takové auto pro taťky, nic pro mě. No a na interiéru se nezměnilo skoro nic, je plastový a tmavý a nudný. Škoda.
Dávám známku 3-
Tomáš Tomáš: Řazení a řízení je nepřesné, vyměklé, páprdovské, vyberte si co chcete. Pro mě to v žádném případě není. Když navíc připočteme sílu (nebo spíš nesílu) základní jedna-čtyřky, musím od tohohle auta dát ruce pryč. Hodně rychle a hodně daleko.
Dávám známku 4
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text: Martin Jedlička
Foto: Matěj Žovinec

Konkurence v našich testech



Škoda Roomster
Renault Grand Modus
Citroen C3 Picasso

 


PARAMETRY

Základní cena v provedení 1.4 Acenta: 273.900,- Kč

Cena doplňkové výbavy: 58.500,- Kč

Celková cena: 332.400,- Kč

Výbava

ABS + EBD + BA, 4 airbagy, ISOFIX na zadních sedadlech, aktivní opěrky hlavy vpředu, 15“ ocelová kola, dojezdové náhradní kolo, elektricky ovládaná, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, zatmavená zadní boční okna, automatické spouštění zadního stěrače při zařazení zpátečky, boční ochranné lišty v barvě karoserie, vnější kliky v barvě karoserie, manuální klimatizace, dělená a individuálně sklopná zadní opěradla 60:40, posuvná zadní lavice, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka vpředu a vzadu, výklopné stolky na zadní straně předních opěradel, schránka pod sedákem spolujezdce, 3x zásuvka na 12 voltů, kožený potah volantu a řadící páky, čalounění látka, rádio s CD + 6 repro a ovládání na volantu, elektrické ovládání všech oken, degresivní elektrický posilovač řízení, centrální zamykání, palubní počítač, oboustranně použitelná vyjímatelná police v zavazadlovém prostoru.

Doplňková výbava

Paket Premium – automatická klimatizace, zadní parkovací čidla, 15″ 6-paprsková kola z lehkých slitin, dešťový senzor sterače čelního skla + automatické spouštění světel + stěrač, zadního skla (34.500 Kč), navigační paket Nissan Connect (13.000 Kč), metalíza (11.000 kč).

NISSAN NOTE 1.4 Acenta
Objem motoru  1386 ccm
Maximální výkon  65 kW (88 koní) / 5200 ot/min
Maximální točivý moment  128 Nm / 3200 ot/min
Převodovka  5stupňová manuální
Maximální rychlost  163 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  13,4 s
Udávaná spotřeba město  7,3 l / 100 km
Spotřeba mimo město  5,1 l / 100 km
Kombinovaná spotřeba  5,9 l / 100 km
Spotřeba během testu  7,2 l / 100 km
Provozní hmotnost  1092 kg
Délka / výška / šířka  4100 mm / 1550 mm / 1690 mm
Rozvor  2600 mm
Zavazadelník / po sklopení  280 / 437 litrů

 

Galerie