Na magistrálu se vrací osmdesátka. Ne na všechna místa, ale aspoň tam, kde bylo omezení 50 km/h nejstupidnější: na ulici 5. května od Pankráce po Jižní spojku. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka totiž pominul hlavní důvod omezení rychlosti na této komunikaci, tedy hluk projíždějících aut.
Padesátka byla na několika úsecích magistrály zavedena před šesti lety, 1.1.2010. Tenkrát byl primátorem Pavel Bém z ODS a hlavním důvodem pro snížení rychlosti byl hluk. Zvlášť na ulici 5. květa bylo omezení vyloženě nesmyslné – tři pruhy široká ulice s parametry dálnice tloukla nízkou rychlostí do očí. Aby „piráti“ padesátku nepřekračovali, pro jistotu byla osazena úsekovými radary v obou směrech.
Hluk už nevadí
Teď se ale osmdesátka vrací. Po otevření Blanky je tu po dlouhé době první rozumné rozhodnutí, které Praha udělala. Vrací se tak po záplavě zpomalovacích nesmyslů zdravý rozum?
„Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 km/h zbytečné. Uleví se řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.
Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od ulice Vyskočilovy až k Jižní spojce a ve směru do centra platí úprava od Jižní spojky až po ulici Na strži. Rozhodnutí vydal odbor dopravních agend MHMP.
Návrat rozumu?
„Někdy jsem měl pocit, že někteří lidé by nejraději chtěli auta zrušit, nebo opět zavést běžce s praporky před každým vozidlem, které pojede rychleji než dvacítkou. Nyní se budu s odborníky i dopravními policisty bavit o tom, které další úseky by mohly být takto zrychleny,“ říká Petr Dolínek.